Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya firmwaren?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oi!

Någon som testat nya firmwaren till nanon? Är det någon skillnad förutom radiostödet? Märker ni någon prestandaförbättring, eller finns det några buggar?

  • Medlem
  • 2006-01-12 12:56

Tja Swingin.. Vadå Radiostöd? Jag hittade det på Settings>Main Menu>Radio, men den kommer in in på Main Menu, och vad gör det egentligen? Man måste väl ha en mottagare om man ska kunna spela radio? eller? :S

Later

Ja, du måste ha en "förlängning" till hörlurarna. I denna sitter det som används som radiomottagare.

Ja, man måste ha en radiomottagare, den som presenterades för ett par dagar sedan, och som kostar drygt femhundringen på apples hemsida!

  • Medlem
  • 2006-01-12 18:12

Bara för mig som bakgrundsbelysningen inte går igång på när man håller in Menu? Funkade innan nya firmwaren men nu vill det sig inte längre...

Ursprungligen av 8fps:

Bara för mig som bakgrundsbelysningen inte går igång på när man håller in Menu? Funkade innan nya firmwaren men nu vill det sig inte längre...

Jag har V1.1 och min tänder när jag trycker meny. Men släckte den inte när man tryckte meny innan med? DFet gör inte min nu. Har iofs haft den i 4h bara så jag kan ha kommit ihåg fel då jag nyss flashat den

Ursprungligen av 8fps:

Bara för mig som bakgrundsbelysningen inte går igång på när man håller in Menu? Funkade innan nya firmwaren men nu vill det sig inte längre...

Samma sak för mig med..

Var i menyn har "radio" lagts till med nya firmwaren?! Ser inget sånt..

så det är egentligen inga ändringar förutom radio?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 09:21

till nanon vet jag inte vad som är nytt förutom radion, men till video är det några förbättringar och några nya buggar

Jag tycker att förra firmwaren var riktigt mycke bättre. Då kunde jag iaf kolla på film. Det kan tyvärr inte göra nu.

Vad egentligen är det som strular med filmer om man uppdaterar? Skulle vara hygglo att veta innan man uppdaterar...

Är inte det här nanoforumet, eller har ni linux i nanon?

Om det bara är stöd föra radio-donglen så uppdaterar jag inte. "laga inte något som inte är trasigt"

  • Medlem
  • 2006-01-13 15:14

tycker att det är väldigt dyrt, 500 spänn för radio... Det är förjävligt av apple

::FÖRRESTEN OBS::

(Om du har tagit bort ljudspärren). Och installerar den nya Firmwaren så kommer ljudspärren tillbaka så efter installationen så får du ta bort ljudspärren igen.

Later

Ursprungligen av Jpuke:

(Om du har tagit bort ljudspärren). Och installerar den nya Firmwaren så kommer ljudspärren tillbaka så efter installationen så får du ta bort ljudspärren igen.

Later

Tack för informationen, ställde den frågan i en annan tråd.
Då har jag svaret på varför ljudet va så lågt idag....

Till videon är firmwaren konstig. Fattar inte varför man antingen måste ha klickljud i både hörlurar och högtalare, eller inget alls. Dessutom som någon sa tidigare så kan man inte sätta på ljuset genom att hålla inne menu.

  • Medlem
  • 2006-01-13 21:50
Ursprungligen av H3CTOR:

Till videon är firmwaren konstig. Fattar inte varför man antingen måste ha klickljud i både hörlurar och högtalare, eller inget alls..

För det har varit så på de tidigare ipodsen (iallafall g4, photo och mini) kanske?
Det med att man inte kan sätta på backlight med menu verkar kass, och förstår inte poängen med att ta bort det.

Ursprungligen av Muppo:

För det har varit så på de tidigare ipodsen (iallafall g4, photo och mini) kanske?
Det med att man inte kan sätta på backlight med menu verkar kass, och förstår inte poängen med att ta bort det.

På både mini (G1 iaf) och nano kunde man välja mellan högtalare/hörlurar/båda/avstängd.

Ursprungligen av H3CTOR:

På både mini (G1 iaf) och nano kunde man välja mellan högtalare/hörlurar/båda/avstängd.

Du pratar om ljudklicket nu. Vem citerar du?

Ursprungligen av Pantern:

Du pratar om ljudklicket nu. Vem citerar du?

Muppo?

Med den gamla firmwaren och gamla itunes kunde jag kovertera alla mina filmer och videos med Xilisoft, då funkade filmerna att lägga in på ipoden också. Men efter uppgraderingen går det inte att lägga in Xilisoft konverterade filmer på ipoden. Jag sitter dessutom på en helt nyformaterad dator. Så för att jag nu ska kunna kolla på mina filmer på ipoden måste jag vänta på att seg-tunes koverterar dem i snigelfart. Illa apple, illa.

  • Medlem
  • 2006-01-14 11:55

Förut, om man hade ställt in nanon på "Bakgrundsbelysning: Av" så tändes ljuset när man höll i Menu. Samma visa om man skulle släcka. Nu fungerar ingetdera... Det enda som händer är att man kommer till startmenyn, vilket är kasst då det oftast duger med 3 klick för att komma dit... Nej, tillbaka med det gamla nu!

Ursprungligen av 8fps:

Förut, om man hade ställt in nanon på "Bakgrundsbelysning: Av" så tändes ljuset när man höll i Menu. Samma visa om man skulle släcka. Nu fungerar ingetdera... Det enda som händer är att man kommer till startmenyn, vilket är kasst då det oftast duger med 3 klick för att komma dit... Nej, tillbaka med det gamla nu!

Aha du menar Belysningstimer? Sant. Om det sätts av så är det alltid av i V1.1. Tändes det förr vid tryck på menyknapp alltså?

  • Medlem
  • 2006-01-15 16:56
Ursprungligen av Pantern:

Aha du menar Belysningstimer? Sant. Om det sätts av så är det alltid av i V1.1. Tändes det förr vid tryck på menyknapp alltså?

Precis, när man höll in Menu-knappen i V1 tändes belysningen, och släcktes om den redan var tänd. Fungerar inte i V1.1.

Kommer när man kopplar in radioprylen, se xtrems´ test.

verkar som att jag nöjer mig med gamla firmwaren

album art

Jag tror att det är ny i 1.1 på nanon:

Om man lyssna på musik och välja album art (där endast album art visas på skärmen) så stannar den i det läget. Tidigare hoppade den alltid tillbaks till första vy'n (titel & album art).

Jag har uppdaterat min men om det är den senaste mjukvaran vet jag inte, för det står Mjukvara 1.01 nånting... sånt... Är det den nya? Märker hur som helst inga förändrar i min Nano varken dåliga eller bättre förändringar...... meen min display har blivit gul ??

1
Bevaka tråden