Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera från Mac till PC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det är möjligt att pc-formatera en mac-formaterad iPod G5, och i så fall hur?

Har en iPod G5 som nu är mac-formaterad, men jag skulle vilja pc-formatera den efter som att jag kör pc på jobbet, när jag skulle försöka idag så var båda knapparna i updateprogrammet gråade och det stod att ipoden inte var kompatibel med datorn.. hur ska man göra då?

Har du en G5 som du inte har ändrat nått på antar jag?
i sånna fall så verkar detta välldigt konstigt då den ska vara pc+mac i standard skick

vad menar du med "ändrat på"?

när den var ny så kopplade jag den till en mac första gången och när jag kopplar den till min pc på jobbet så säger den att den inte är kompatibel och man får välja på att mata ut den eller konvertera den, väljer man konvertera så kommer man inte vidare utan uppgraderings programmet säger att ipoden inte är kompatibel (eller nåt), hmm... skitskumt, med min gamla ipod gick det att göra så utan problem..

det är så för mig också. Men det funkade inte. Jag skulle föra över musik med ipoden som usb-minne men det fick bli med min gamla ipod shuffle 1gb och det var inte så roligt när pc:n krongla med usb2 så det gick bara i usb1...

jasså, Testa att koppla in den i mac'en igen och kör programet därifrån på nått sätt då?
Jag kopplade in min ipod (pc) när jag fick den o inte krånglat alls sen dess.. Fungerar utmärkt att ha som en extern hdd!

har du den förtfarande till en pc?

Ursprungligen av datorn:

har du den förtfarande till en pc?

Japp, jag har den fortförande till en pc.
Har testat den på 2st olika pc också, fungerar klockrent på båda!

problemet är att det inte funkadeatt formatera eller nåt på pc:n när jag hade haft den på mac:n fast jag kan ske inte ska bry mig jag har gjort det jag skulle och det tog minst 3h men gjort är gjort.

Jag tror man måste förmattera sin iPod video först på en PC och sedan går det bra att även använda den tillsammans med en Mac eftersom Macens OS 10 är smartare än windows och kan läsa även PC filer. Jag har PC på min arbetsplats och Mac hemma och använder min iPod video på både platform utan problem. Macarna hemma har bara USB 1 men det funka bra ändå

Läs förs skriv sen.

Ja men det är ju det som är hela meningen till den här trådens existens!!!

Hur gör man ifall ens ipod redan är macformaterad och det inte går att pcformatera den?

Ursprungligen av Erkalanger:

Ja men det är ju det som är hela meningen till den här trådens existens!!!

Hur gör man ifall ens ipod redan är macformaterad och det inte går att pcformatera den?

Då är det nåt fel. Kontakta Apple. Sen skriver du tillbaka hit och talar om vad som var fel så att vi alla kan lära oss nåt.

1
Bevaka tråden