Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen sönder :(

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 15:42

Idag gick skärmen sönder på min nano. Sablar!
Had den i jackfickan och sen när jag tog upp den var den sönder. Vet inte exakt hur det gått till men den lär ha kommit i kläm. Hur som helst.

Om man vill skicka in ipoden via apples hemsida http://depot.info.apple.com/ipod/?country=se&language=sv
står det "Skicka inte in din iPod för service om dess LCD-skärm har spruckit eller skadats pga olyckshändelser. Skador av denna sort täcks inte av Apples Begränsade Garanti för iPod och AppleCare Protection Plan för iPod och service finns inte tillgänglig under gällande termer av Apples Termer och Villkor. "

Vad betyder detta? Kan jag inte skicka in ipoden eller betyder det att jag kan skicka in den och sedan får betala för reparation?

Har kollat lite på forumet och sett att vissa skrivit att Apple reparerar sådana skador gratis men så verkar det ju inte vara längre...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 15:44

Tips, ring och prata med dom istället

Och har du nu pajat skärmen pga "yttre våld", så räkna inte med att dom hjälper dig.

Men jag har för mig att det har med någon felkonstruktion att göra. Har hört andra snacka om det. Ring 0771 199 519

Jag har haft samma fel och det täcks av garantin. Se tråden "Trasig nano"

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 21:56

ok, jag går nog iaf till macoteket på måndag. De kanske kan hjälpa mig, annars ringer jag.

Ursprungligen av vigge:

ok, jag går nog iaf till macoteket på måndag. De kanske kan hjälpa mig, annars ringer jag.

Ha ha ha, Macoteket och hjälp?!?! Du måste skoja. Spara dig själv en förnedring och ring Apple direkt i stället.

Apple erkände ett problem med iPod nanos skärm på som man sa "ett fåtal exemplar" som gjorde att den sprack väldigt enkelt. Det är dock åtgärdat sedan länge men ringer du Apple och säger att din skärm spruckit är de nog inte helt omöjliga.

Skriv gärna och berätta hur det gick!

1
Bevaka tråden