Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batterifråga, igen!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Antar att detta finns att få svar på, men har inte riktigt lyckats hitta just detta. Som de flesta andra så tycker jag att batteritiden är lite väl kort, speciellt då man ser på video funktionen. Min fråga är kring bakgrundsbelysningen. jag har ändrat så att den alltid är på, inte som förinställt med skärmsläckare. Var det dumt, eller är det som jag tror, att det drar mindre batteri om belysningen alltid är på??
Sen så har jag köpt en väggladdare från teknikmagasinet...och när man laddar via den, så går det ju att använda ipoden samtidigt, men är det dumt? kan det vara skadligt för ipoden?

Ursprungligen av peterw:

det drar mindre batteri om belysningen alltid är på??

haha

Tänk att du lämnar lysena på bilen på slagna när du stänger av o går in o sover för natten.
då har du vääälldigt ltie batteri kvar nästa morogn.
Samma med ipoden.
Ljuset alltid på = ohnoo :eek:

  • Medlem
  • 2006-01-16 17:00
Ursprungligen av patrikbrann:

haha

Tänk att du lämnar lysena på bilen på slagna när du stänger av o går in o sover för natten.
då har du vääälldigt ltie batteri kvar nästa morogn.
Samma med ipoden.
Ljuset alltid på = ohnoo :eek:

Hehe.

Bara att hålla med, totaldumt peterw.

Angående laddaren från TM har jag en likadan, skulle knappast tro att det kan vara skadligt att använda den samtidigt, men jag har märkt att iPoden blir lite varm om man tittar på film samtidigt som man laddar.

Jasså...ha ha...då har jag fattat helt fel då alltså!
Din liknelse var rätt bra, borde jag ha fattat själv kanske. tänkte på nåt underligt sätt att skärmsläckaren drar mer batteri.

Ursprungligen av peterw:

Jasså...ha ha...då har jag fattat helt fel då alltså!
Din liknelse var rätt bra, borde jag ha fattat själv kanske. tänkte på nåt underligt sätt att skärmsläckaren drar mer batteri.


nej då, när du inte ska använda den så kan man alltid hålla inne "play" knappen en stund tills den slocknar.
Verkar vara något slags vänteläge grejs!

jo just det har faktiskt lyckat förstå, att man ska hålla inne play knappen när man inte använder den..:)
Andra saker har jag nog en del att lära ännu verkar det som....
Men en härlig pryl är det i alla fall. ska idag köpa en kabel så att jag kan koppla ipoden till tv:n. känner mig som ett barn på julafton inför hur det ska gå.

Ursprungligen av peterw:

jo just det har faktiskt lyckat förstå, att man ska hålla inne play knappen när man inte använder den..:)

Det är extremt viktigt att du håller knappen intryckt när du inte använder den. Om dublir trött i ena handen kan du alltid byta till den andra. För att göra ett så smidigt byta som möjligt, placera andra handens tumme bredvid första handens, tryck ner med båda tummarna samtidigt, släpp den första.

  • Medlem
  • 2006-01-16 18:24
Ursprungligen av art is quite useless:

Det är extremt viktigt att du håller knappen intryckt när du inte använder den. Om dublir trött i ena handen kan du alltid byta till den andra. För att göra ett så smidigt byta som möjligt, placera andra handens tumme bredvid första handens, tryck ner med båda tummarna samtidigt, släpp den första.

HAHA

Börjar diskutionen spåra ut lite nu?

Ursprungligen av art is quite useless:

Det är extremt viktigt att du håller knappen intryckt när du inte använder den. Om dublir trött i ena handen kan du alltid byta till den andra. För att göra ett så smidigt byta som möjligt, placera andra handens tumme bredvid första handens, tryck ner med båda tummarna samtidigt, släpp den första.

haha, måste skratta med lite granna.

Jag använder alltid "håll innne play knappen" för att "stänga av" podden, och det roliga är att den inte drar nåt batteri då.

Jag läste om batterierna på g5:an men jag undrar om det är någon med erfarenhet som kan säga att batteritiden är lika bra om man laddar ur den helt eller börjar ladda den när det är, säg hälften kvar...?

Ursprungligen av unnamed pt:

Jag läste om batterierna på g5:an men jag undrar om det är någon med erfarenhet som kan säga att batteritiden är lika bra om man laddar ur den helt eller börjar ladda den när det är, säg hälften kvar...?

skulle jag också vilja veta

  • Medlem
  • 2006-01-20 13:41

mm jag också, för så e det ju med mobil batteriet. Men det e ju fan jobbigt om man skulle behöva använda upp hela innan man laddar den igen :S

1
Bevaka tråden