Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Half-Life på Nano?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg precis den här videon:
http://www.2loop.com/videos/halflifenano.shtml

Jag har en 30gb Video men det måste ju fungera till den också, någon som har en aning om hur man ska göra för att fixa det?

Vore sjukt kul att få igång det iaf..

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 01:05

Det står ju på sidan. "You'll need to install iPod Linux. You'll also need iDoom installed, and the Half Life .wad file."

Men varför göra det här när du kan köpa Game Boy Advance SP, Nintendo DS eller PlayStation Portable?

Ursprungligen av Meroigo:

Det står ju på sidan. "You'll need to install iPod Linux. You'll also need iDoom installed, and the Half Life .wad file."

Men varför göra det här när du kan köpa Game Boy Advance SP, Nintendo DS eller PlayStation Portable?

Finns ju inte Half-life på nån av de bärbara spelmaskinerna du nämner..

Ursprungligen av Jackman:

Finns ju inte Half-life på nån av de bärbara spelmaskinerna du nämner..


*****

Ursprungligen av akahumlan:

Jag har en 30gb Video men det måste ju fungera till den också, någon som har en aning om hur man ska göra för att fixa det?
Vore sjukt kul att få igång det iaf..

Men som sagt, att få in HL på sin iPod krävs Linux etc.
Personligen skulle rekommendera att fortsätta lira spelet på datorn istället, på grund av olika anledningar.
Dels att ifall din iPod strular efter en Linuxinstallation, kommer du säkerligen bli irriterad men dels också för hur kul kan det vara att spela denna typen av spel på en liten skärm?
I ditt fall kanske det blir en aning bättre, men principen är den samma tycker jag.

Filmklipp på hur det ser ut på en Nano.

Grejen är inte att jag skulle sitta o spela det 24/7, vore bara rätt coolt o ha det där (som med så mycket annat ).

1
Bevaka tråden