Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux, Os X eller Win Xp

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mmmmm nu när Linux börjar på allvar att tränga sig in på person datorer där Windows är härskaren.
Linux : RedaHat eller Suse 8,2 är bra versioner för Pc sidan att kunna använda.

Så undrar jag hur stort är hotet med Linux mot både Os X & Windows nu när Linux nu börjar tränga sig in i datorerna.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-24 21:51

Mandrake :rolleyes: :rolleyes:

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-24 22:25

Jag tror inte Linux är ett hot mot Mac. Vill man ha datorn som arbetsredskap och inte som ett mål i sig är OS X oslagbart.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-25 09:45

Linux är fortfarande alldeles för krångligt för att det ska bli "var mans egendom".
Visst finns det lättanvända distar som RedHat, SuSE, Mandrake osv, men det krävs fortfarande en del pill innan det blir riktigt bra.
Är man rädd för terminalen i OSX ska man inte ens snegla åt Linux.
Men visst hoppas man på att det ska bli ett fullgott alternativ till Windows...

• Medlem
  • 2003-03-25 20:39

Jag skulle kunna gŒ šver till Windows imorgon, men det skulle gšra ont... men jag skulle inte kunna gŒ šver till Linux... Jag behšver Photoshop och PhotoRetouch Pro, Gimp duger inte.. behšver Freehand.. behšver kunna dra banor mellan freehand och photoshop (gŒr ej i Windows), jag behšver dreamweaver ,VST, Cleaner, Reason, Peak och en massa andra app... Linux har ljusŒr till att bli anvŠndbart, vilket Šr synd

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-26 00:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Jag skulle kunna g? ?ver till Windows imorgon, men det skulle g?ra ont... men jag skulle inte kunna g? ?ver till Linux... Jag beh?ver Photoshop och PhotoRetouch Pro, Gimp duger inte.. beh?ver Freehand.. beh?ver kunna dra banor mellan freehand och photoshop (g?r ej i Windows), jag beh?ver dreamweaver ,VST, Cleaner, Reason, Peak och en massa andra app... Linux har ljus?r till att bli anv?ndbart, vilket ?r synd

"ljus?r" Du tycks ha teckensnittsproblem Nixon...:rolleyes:

Jag tror inte grunden till problemet Linux ligger i "bristen" på mjukvara utan i användarovänligheten (elakt sagt). Man skaffar sig sina behov. Läses: i det att man följer andras behov.

OS X är en tillgång i Linuxvärlden. OS X får Linuxfantaster att köpa mac.

• Medlem
  • 2003-03-26 01:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
"ljus?r" Du tycks ha teckensnittsproblem Nixon...:rolleyes:

jepp, jŠtteskumt,, har bara problem hŠr, vad beror det pŒ?

• Medlem
  • Lund
  • 2003-03-26 09:12
Citat:

jepp, jS<caron>tteskumt,, har bara problem hS<caron>r, vad beror det pŒ?

Det är inte så att du fortfarande sitter och smyger med OS 9 och har dubbla uppsättningar teckenkonverteringsfiler?

• Oregistrerad
  • 2003-03-26 09:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B

Det får jag också höra bland Linuxfantaster:
- Vi gillar OS X!

Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Det är inte så att du fortfarande sitter och smyger med OS 9 och har dubbla uppsättningar teckenkonverteringsfiler?

Nixon slängde ut OS9 för över ett år sedan...

• Medlem
  • 2003-03-26 12:32
Citat:

jepp, j?tteskumt,, har bara problem h?r, vad beror det p??

Det ser hur roligt ut som helst, ... typ som när man har druckit lite.

• Medlem
  • 2003-03-26 20:32

Jepp sl?ngde ut OS-9 f?r snart 2- ?r sedan, vilket g?r det hela ?nnu skummare... och problemet ?r bara n?r jag postar h?r...

default text encoding i Safari st?r p? Western(ISO Latin 1)

• Oregistrerad
  • 2003-03-28 21:15

Red Hat 9 kommer nästa vecka...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B

Jag planerar att nästa år köpa en Ibook nästa år, allt för att komma åt OS X. Kör själv med RedHat 8, Win2k, XP och Mac OS 9.1 i ett harmoniskt nätverk där alla pratar med alla i skön symbios. Tänk vad "enkelt" det kan bli ibland...

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-04-01 18:46

Kör Redhat 8 och det är inte speciellt svårt vad jag vet =P

Möjligtvis fördomar det här från folk som inte testat RH på nåt år

Håller med föregående talare. Det är enligt mig en jädrans skillnad mellan RedHat 7.x och 8:an.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 08:42

Kör också RH8'an och kom inte och påstå att det är i närheten av OS X.
Som någon skrev tidigare i tråden: gillar du inte terminalen i OS X snegla inte ens åt någon Linuxdist.

1
Bevaka tråden