Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gul Display???

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEJ!!

Min display visar fullt med gula ränder och i rengbågens färger lite här o där, men mestadels längst ner....

Har en Nano som jag fick i Onsdags 18/1-06

Aldrig tappat den eller nåt..... och nu GUL display... var inte så innan idag eller igår.... använt den konstant sedan jag fick den i förrgår!!

Nån som vet vad jag bör göra?? Är den paj? :eek:

Så är inte min iallafall.

Lämna in den.

Jag skulle iallafall uppgradera den och nollställt den helt innan.

Jag tror inte det hälper om du uppgraderar eller nollställer den för det är de flytande kristallerna i displayen som är knas. Detta ingår i garartin så lämna in den så får du en ny - så var det med det.

Ursprungligen av IlCapo:

Jag tror inte det hälper om du uppgraderar eller nollställer den för det är de flytande kristallerna i displayen som är knas. Detta ingår i garartin så lämna in den så får du en ny - så var det med det.

Det är vad du TROR det Kan ju vara värt att försöka med allt innan man börjar krångla med inskick inte sant?

Jag tror inte du vet mycket om LCD displayer, hehehe.

Ursprungligen av IlCapo:

Jag tror inte du vet mycket om LCD displayer, hehehe.

Jaså inte? Tillräckligt för att efter 8 år med mobila LCD displayer sett vad en reset kan göra.

Jag välkomnar dig som vet allt om LCD displayer att förklara varför och varför inte det kan hjälpa med en mjukvaru reset och vad som gör LCD displayen gul. Shoot.

Ok, då får han väl reseta Nanon och se vad som händer. Displayen kanske återställs, vem vet?... tydligen inte jag

det bev ett jäkla liv här ju..... prövar o reseta den då, men försvinner inte allt i den då? Eller är spellistan i iTunes kvar? Bara o lägga in igen...? Men om jag resetat den behöver jag uppgradera mjukvaran igen?

När du återställer med ipod updater försvinner all musik och spellistor men det finns givetvis kvar i itunes.
Precis som du säger: bara att lägga in igen.
Vad menar du med det sista? Att du skulle behöva uppgradera till V 1.1? Isåfall nej, det behöver du inte eftersom du resetar med med ipod updater 6/10-06.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 11:30

varken vid en reset eller en uppgradering så försvinner något på ipoden.

endast vid RESTORE via ipod updater så tömmer man den

Ursprungligen av xtrem:

varken vid en reset eller en uppgradering så försvinner något på ipoden.

endast vid RESTORE via ipod updater så tömmer man den

Du har självklart rätt, reset är ju när man håller in mitt- + menuknappen.
Ändrar mitt tidigare inlägg för att undvika missförstånd.

så jag bör reseta den?

Ursprungligen av anjuna_beats:

så jag bör reseta den?

Om du har att välja på att skicka in den eller testa alla tips som ges innan så? Jag vet vad jag skulle gjort.

0771 199 519

Återställde ipoden och rengbågseffekten försvann tackar!!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Återställde ipoden och rengbågseffekten försvann tackar!!!

Du ser

Anser att tråden kan låsas nu!

1
Bevaka tråden