Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har förstört min nya iPod!!!!!!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tappade min iPod video 60 GB på 1,5 meters höjd medans den var på (den spelade ingenting just då).
När jag sedan skulle sätta på en låt lät det gräsligt ifrån hårddisken! Nu har iPoden hängt sig och belysningen är på. Den går inte att koppla in i datorn! Är den sönder???? Om ja, FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!
Vad ska jag göra??
Kan man byta hårddisken och isåfall hur mycket kostar det?
Går det på hemförsäkringen?

Snälla hjälp mig, jag måste ha svar!!!!

jag har ingen aning, men undrar bara, hade du orginal fodralet eller något annat skydd på den när du tappde den?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-22 15:55

Den är nog trasig. Byte av hårddisk kan hjälpa, men de brukar kosta hemskt mycket. Hemförsäkringen täcker om du har "allrisk" eller liknande, men det är antagligen någon tusenlapp drygt i självrisk.

• Oregistrerad
  • 2006-01-22 15:55

grät nästan när jag läste det där.
den blir nog svår att rädda, men jag tycker den ska klara ett fall på bara 1,5m.
har tappat min mini från betydligt högre höjder.

Hade på IS och Originalfodralet...
Då får jag hoppas att jag har en bra försäkring!
Annars vet jag inte vad jag ska göra..:(

Detta är inget som Apple täcker i sin garanti va?
Kontakta ditt försäkringsbolaget. Det finns något som heter "drulle-försäkring", be dom förklara mer.

• Oregistrerad
  • 2006-01-22 16:22

man måste väl täckna drulle?

täcker inte apples försäkring sånt?

Ursprungligen av Fabbe:

Det är bara du som vet när du tappade iPoden. Du skulle ju kunna skaffa en sån där drulle-försäkring och anmäla den senare. Fast frågan är väl om det är värt att vänta flera veckor... Kolla med Apple Support (0771 19 95 19) om det var mindre än 90 dagar sedan du köpte den.

Vad spelar det för roll om det var minder än 90 dagar sedan jag köpte den?
I alla fall, jag kollade upp försäkringen.. Jag har en drulle försäkring.. TUR!!
Men jag måstge betala 1000 kr i självrisk. Det känns ganska bra att inte behöva köpa en ny ipod men jag måste slänga min älskade Invisible Shield.:mad:

• Oregistrerad
  • 2006-01-22 19:58
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Vad spelar det för roll om det var minder än 90 dagar sedan jag köpte den?
I alla fall, jag kollade upp försäkringen.. Jag har en drulle försäkring.. TUR!!
Men jag måstge betala 1000 kr i självrisk. Det känns ganska bra att inte behöva köpa en ny ipod men jag måste slänga min älskade Invisible Shield.:mad:

Apples telefon-support är gratis i 90 dagar... Sedan kostar det pengar, tror jag.

hehe, ja exakt! (:

Men om jag nu ska skicka in iPoden till Apple, ska jag då ta av IS eller ej?

• Medlem
  • 2006-01-22 20:25
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Men om jag nu ska skicka in iPoden till Apple, ska jag då ta av IS eller ej?

Om dom lagar din befintliga iPod kan dom säkert göra det med IS på. IS lämnar ju flera milimeter på sidorna där dom använder sina "bryt-upp-verktyg". Tar du av den går den ju ändå inte att sätta tillbaka.

Härligt, uppmana till bedrägeri.

Det är det här jag älskar med vissa personer. Man håller benhårt på sina rättigheter men nå skyldigheter vill man inte känna till.

Om ens pryl är defekt ja då ska man ersättning hit och ersättning dit. Man läser på alla lagar och skäller och gormar. Det är fasansfullt synd om en och fan ta tillverkaren om den inte flyger in en ersättning två minuter senare och erbjuder en jordenrunt-resa som kompensation för allt lidande. Självklart ska ersättningen lämnas av princessan Madeleine personligen.

När man däremot själv klantat sig ja då drar man sig inte för att göra sitt bästa för att bluffa och luras.

Patetiskt är vad det är.

Det är inte tillåtet att uppmana till bedrägeri på iPod.se. Tråden låst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 21:10

tråd även rensad på de omoraliska inläggen

1
Bevaka tråden