Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När man stänger av ipod video!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla! jag har en fråga. Är det någon mer än mig, som har ipod video och upplevt att det inte går att stänga av ipoden direkt efter att man har spelat en film och sedan går tillbaks till menyn för att stänga av ipoden. Min ipod gör detta ofta när jag sett på film, vilket medför att jag inte kan stänga av den på en bra stund. Istället, så släcks bara displayn och avstängning sker inte.

Någon som har liknande problem, eller svar på problemet!?

/Hampus

  • Medlem
  • 2006-01-22 16:22

Händer mig med. Händer även när jag pluggar ur den ur datorn, då kan jag också behöva vänta flera sekunder innan det går att stänga av den, ganska störande.

samma här..

Mm, G5'ans programvara har dom verkligen slarvat med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 08:51

samma här. därför använder jag 'VILA'-funktionen. den brukar funka. eller iaf 50% av tillfällena

I den nya iPod Updater 2006-01-10 har de åtgärdat det här problemet. Men den har ju också skapat nya problem.

"Problemet" går inte att åtgärda helt. Man kan inte stänga av den medan hårddisken spinner, detta är antagligen av säkerhetsskäl. Mindre risk för skadad data etc...

Ursprungligen av Archangel:

"Problemet" går inte att åtgärda helt. Man kan inte stänga av den medan hårddisken spinner, detta är antagligen av säkerhetsskäl. Mindre risk för skadad data etc...

Nej, men man kan ju stänga av när hårddisken läser på alla (?) andra iPod i historien, så varför skulle man inte kunna det med video.. Min går alltid att stänga av efter film nu med den nya uppdateringen. Innan gick det sällan. Jätte-troligtvis en bugg, i och med att det bara hände vissa.

Ursprungligen av hampuss:

Hej alla! jag har en fråga. Är det någon mer än mig, som har ipod video och upplevt att det inte går att stänga av ipoden direkt efter att man har spelat en film och sedan går tillbaks till menyn för att stänga av ipoden. Min ipod gör detta ofta när jag sett på film, vilket medför att jag inte kan stänga av den på en bra stund. Istället, så släcks bara displayn och avstängning sker inte.

Någon som har liknande problem, eller svar på problemet!?

/Hampus

hehe, detta kan låta dumt,,, men ibland när min ipod inte stängs av, så lägger jag örat mot det och hör att det är ett hjul eller något som snurrar.. efter att ljudet har slutat går det att stänga av iPoden

hårddisken som måste spinna klart innan den kan stängas av, men detta kan apple säkert korrigera med nya drivrutiner.....att den kan stängas ändå typ...

jag har med samma "problem", verkar vara en del som har det.

1
Bevaka tråden