Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min kompis har en iPod G4 U2 edition. Han har väldigt dålig batteritid och vill nu byta batteri.
Han undrar om det finns någon i helsingborgstrakten som kan göra det åt honom, någon som har gjort det förr.

  • Medlem
  • 2006-01-23 22:55

Jag beställed nyss ett batteri till min G4 ifrån http://www.bytes-and-colours.com/ . 332kr inklusive frakt är ju billigt och bra.

En instruktionsvideo om hur du öppnar din ipod hittar du på http://eshop.macsales.com/shop/ipod/battery/install-service/ . Det kan vara lite såklurigt men är inte omöljigt så länge du är lite försiktig.

update:
Fick batteriet i brevlådan idag. Rugit snabb.. Dom plastverktygen som används i reparationsfilmen föjler med och gör det lätt att ta isär ipoden. Det svåraste var helt klart att få bort det fastlimmade orginalbatteriet. Det går inte att komma in under och bända. Man får bända på sidorna och vara noggran med att man bänder mot plastskalet och inte trycker på kretskortet. Men specielt svårt var det inte.

^ Men batterierna som man köper på den sidan är väl inte original? Är det inte som mobiltelefoner att man verkligen borde köpa tillverkarens egna batterier för säkerhetens skull. Man har ju hört om ett flertal mobiltelefonbatterier som inte varit original sprängts upp. Nu vet int ejag om samma gäller för iPod. Bara en sak jag kom att tänka på..

Jag har precis installerat mitt nya batteri som jag köpte på Kjell CO www.kjell.com för 199:-. det var inte vad jag räknat med att betala jag trodde det skulle vara dyrare. Det som var lite jobbigt med installationen var att det var svårt att få upp själva ipoden i två delar. Lycka till

  • Medlem
  • 2006-04-21 14:13
Ursprungligen av taikonaut:

Jag har precis installerat mitt nya batteri som jag köpte på Kjell CO www.kjell.com för 199:-. det var inte vad jag räknat med att betala jag trodde det skulle vara dyrare. Det som var lite jobbigt med installationen var att det var svårt att få upp själva ipoden i två delar. Lycka till

Och du får batteritid som om den skulle vara ny med ett sådant batteri?

Min installation av batteriet var inte lyckad. Den drar ur batteriet under natten om jag laddar det på kvällen till fullt. Men det kanske blir bättre men inte så troligt.

1
Bevaka tråden