Skulle gå och shoppa en sladdlös telefon på Teknikmagasinet igår, råkade komma hem med en svart Ipod Video 30gb
Spenderade ett antal timmar med att söka fram här (tack för all info) om Anapod så jag blev av med det imo horribla iTunes, och fixade Videora, som funkade fint efter inställningar hittade här. Så långt är jag mycket nöjd, satan vad grym spelaren är.
Nu till frågorna:
1. Fodral, ja jag vet det finns massor med trådar, men jag blir inte klokare för det. Eller ska man bara gangsterköra podden i det fula fodralet som följde med? Egentligen skulle jag bara vilja ha en genomskinlig platta att sätta över displayen/framsidan, då jag egentligen inte bryr mig om repor förutom på just skärmen.
2. För att stänga av spelaren håller man in play/pause, stämmer det och är det ända sättet att stänga av spelaren?
3. Lurar, jag ville nästan gråta när jag hörde ljudet i Apples medföljande lurar, som tur är har jag ett par Koss Porta Pro sen innan. Men det skulle vara sweet med ett par proppar också, inte alltid Porta Pro funkar. Har sett mycket gott om Sony 71 någonting, är dock skeptisk till att dom är delbara? Finns det några andra schyssta alternativ som inte kostar mer än 1000:-?
4. Apple Care, så vitt jag kan tyda informationen är det "endast" ett år extra garanti du får för 575:-? Enligt svensk konsumentköplag har du 2 års funktionsgaranti på produkter från inköpsdatum köpta i Sverige, om det då inte ingår någon extra försäkring eller annat i Apple Care är den ganska onödig att teckna?
5. Laddning via USB - alla som håller på med datorer vet att strömstyrkan i en USB port kan variera kraftigt, har någon bättre erfarenhet av att ladda med nätadapter? Det vill säga att laddningen har blivit bättre (batteriet varat längre)?
Det var allt för nu, tack för en schysst site!
/Thomas