Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla Hjälp mej ...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag försökte installera linux ( så dum som jag är ) .. när ja kom till det där man ska göra så att ipod inte längre har färg skräm så fastnade ja ..och vet itne vad man ska göra sen .. och jag kan itne återställa den heller

Ursprungligen av mnb_bnm:

jag försökte installera linux ( så dum som jag är ) .. när ja kom till det där man ska göra så att ipod inte längre har färg skräm så fastnade ja ..och vet itne vad man ska göra sen .. och jag kan itne återställa den heller

Så går det... Finns det ingen online-manual som du kan läsa dig till hur man gör i såna situationer.

Exakt.. Finns hjälp att få i Linux-forumet.

så ni tror att ja kan fixa det utan att lämna in den ?

Ursprungligen av mnb_bnm:

så ni tror att ja kan fixa det utan att lämna in den ?

Du kommer garanterat inte få någon hjälp om di skickar in den till apple, garantin gäller inte efter att du ha försökt installera linux

Ursprungligen av mnb_bnm:

så ni tror att ja kan fixa det utan att lämna in den ?

Japp..

Ursprungligen av mnb_bnm:

jag försökte installera linux ( så dum som jag är ) .. när ja kom till det där man ska göra så att ipod inte längre har färg skräm så fastnade ja ..och vet itne vad man ska göra sen .. och jag kan itne återställa den heller

ähhh du ska inte behöva lämna in den.. Exakt vad händer?? din förklaring är lite luddig.. jag har installerat linux.. och det sket sig några gånger.. allt går att återställa bara man vet hur..

är det så att du inte får igång det "svartvita" läget så skulle jag tippa på att du helt enkelt inte är snabb nog med att hålla ner enter och play/pause knapparna efter omboot.. tryck ner dom direkt du ser att den börjar boota om.. för det tredje så läs på linux forumet.. engelska lärde då jag mig i skolan

Ursprungligen av Psychotic:

ähhh du ska inte behöva lämna in den.. Exakt vad händer?? din förklaring är lite luddig.. jag har installerat linux.. och det sket sig några gånger.. allt går att återställa bara man vet hur..

är det så att du inte får igång det "svartvita" läget så skulle jag tippa på att du helt enkelt inte är snabb nog med att hålla ner enter och play/pause knapparna efter omboot.. tryck ner dom direkt du ser att den börjar boota om.. för det tredje så läs på linux forumet.. engelska lärde då jag mig i skolan

Är det att det blir blå text på skärmen, eller? Isf så ska man fixa i datorhanteraren med lite partioner och så

Psychotic: Ser att du kommer från Vännäs, då är du nära mig

jag fixade det .. installerade ipod programmet på en annan data så återställde ja den där ..

1
Bevaka tråden