Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till spel och andra saker

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört och läst att man ska kunna installera Linux på sin iPod (jag har en 5G Video) för att kunna spela fler spel och massa andra roliga grejer. På http://ipodlinux.org så står det en väldig massa info, men jag fattar nästan ingenting. Så vad jag undrar är om någon har installerat Linux, och hur det funkar för er. Kommer alla menyer att se likadana ut om jag skulle installera Linux på den? Hur mycket plats tar det upp? Hur besvärligt är det att installera?

Om det finns något annat sätt att lägga till spel och gärna en hyfsat avancerad miniräknare till iPoden så nämn gärna det.

iPodLinux stöder inte video-iPod än.

När man startar iPoden håller man inne rewind för att boota linux, annars funkar och ser den ut exakt som vanligt. Den tar upp obefintligt lite plats. Mindre än en låt. Det är lätt att installera på alla iPodar utom nano.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

iPodLinux stöder inte video-iPod än.

När man startar iPoden håller man inne rewind för att boota linux, annars funkar och ser den ut exakt som vanligt. Den tar upp obefintligt lite plats. Mindre än en låt. Det är lätt att installera på alla iPodar utom nano.

Tack så jättemycket för svaret!

1
Bevaka tråden