Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med film från dvd

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-27 17:19

jag har lagt in bob dylan- no direction home från dvd in på datorn genom handbrake, och nu är filen klar. den är i MP4 format och går att se ii itunes. när jag ska lägga över den till ipoden så kommer den där lilla rutan upp: denna film kopierades inte inte till din ipod för att den inte kunde spelas upp.
sen gick jag in på avancerat och tryckte på konvertera till ipod, och nu håller den då på.
kommer detta att lösa det hela, eller kommer det inte att gå? nån som provat?
och kommer det nu ta lika lång tid IGEN (ca 6 timmar) att göra om den?
jag har sökt men fick inte ut så mycket av det som stod.

tack på förhand!:)

funkar bara handbrake på mac

Det funkar...

Ursprungligen av yakun:

jag har lagt in bob dylan- no direction home från dvd in på datorn genom handbrake, och nu är filen klar. den är i MP4 format och går att se ii itunes. när jag ska lägga över den till ipoden så kommer den där lilla rutan upp: denna film kopierades inte inte till din ipod för att den inte kunde spelas upp.
sen gick jag in på avancerat och tryckte på konvertera till ipod, och nu håller den då på.
kommer detta att lösa det hela, eller kommer det inte att gå? nån som provat?
och kommer det nu ta lika lång tid IGEN (ca 6 timmar) att göra om den?
jag har sökt men fick inte ut så mycket av det som stod.

tack på förhand!:)

... det var några dagar sedan som Du skrev detta och Du har säkert upptäckt att det fungerar, men tiden dit är lång, f-n så lång. Du har säkert upptäckt att Du får två filmfiler i iTunes och har säkert fått ett felmeddelande om att iPOden inte kan visa dem, men det gör den som Du säkert har upptäckt i Din iPod. Ta inte bort mp4-filen från Itunes innan Du har överfört till iPod.

Lycka till

1
Bevaka tråden