Jag har ett mycket irriterande problem med mina iPods (en 60gigs 0ch en 20 gigs).
Jag lyckas inte få en jämn utvolym på låtarna. D.v.s. en låt kan ha en högre volym än den efterföljande o.s.v.
I i-tunesprogrammet har jag den lilla rutan ljudkontroll markerad i redigera-inställningar-uppspelning. Och i iPoden har jag soundcheck aktivt. Men den blir ibland ändå en alldeles för stor variation på ljudet ut mellan olika låtar.
I frustration satt jag under en veckas tid och jämnade ut ljudet i vartenda separat ljufil i
i-tunesprogrammet . Och det lät hyfsat bra när jag körde ut ljudet i datorn. Men när jag sedan körde materialet till iPoden så lät det ännu värre än tidigare!
Eftersom jag ha två iPods och samma problem med båda känns det som jag gör något tokigt. Det kan väl knappast vara fel på båda ”maskinerna”. Jag har talat med supporten men dom har inte lyckats lösa mitt problem. Efter fem minuters samtal med dom fick jag svaret: "Jag kan inte hjälpa dej mer än så här utan att ta betalt"!!!
Det har blivit som ett gift att skapa den perfekta musikhistoriska samlingen i i-Poden. Alla guldkorn måste finnas där med konvolut och komplett information. Men när volymen åker upp och ner på spåren tappar man liksom lusten. Så, jag skulle bli evigt tacksam om det finns någon där ute som kan ”hjälpa mej upp på banan” igen!!!