Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämna in eller inte? =/

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en nano för några månader sedan, saken är den att den är glapp, mellan plasten och andra delen.

Inte så stor defekt precis, men fult när det kommer in smuts i glipan osv :(, Är detta något jag skulle kunna lämna in nanon för?

Du lär få en ny!!! Så jag hade gjort det

frågan är bara om de verkligen tycker det är ett problem nog att byta ut den för :(, aja ska nog ringa och göra med dem iaf..

Jag fick en helt ny för att jag hade EN enda pixel avvikelse. Du får garanterat en ny för detta.

Så då lär jag få en ny för att min skärm visar regnbågar typ???

kommer inte få en ny på grund av detta, pixel fel är fabrikations fel men det där kommer klassas som abuse, eller självförvållad skada, om du inte kan bevisa att den var så när du köppte den blir det svårt
sen kan du i o för sig hävda reklamationsrätt på den utan förklaring men då får den inte vara äldre en 6 månader, efter 6 månader upp till 2 år måste du bevisa att det är fabrikationsfel, så nej du kommer inte få den reparerad gå till inköps stället och hävda reklamationsrätt

  • Medlem
  • 2006-02-04 11:11
Ursprungligen av Darkis:

kommer inte få en ny på grund av detta, pixel fel är fabrikations fel men det där kommer klassas som abuse, eller självförvållad skada, om du inte kan bevisa att den var så när du köppte den blir det svårt
sen kan du i o för sig hävda reklamationsrätt på den utan förklaring men då får den inte vara äldre en 6 månader, efter 6 månader upp till 2 år måste du bevisa att det är fabrikationsfel, så nej du kommer inte få den reparerad gå till inköps stället och hävda reklamationsrätt

Varför snackar du skit du inte har koll på? Klart han får en ny om han har försäkring på podden + att han inte kan åtgärda felet själv, då lär han ju få ny.

Äsch det är ju visst mycket troligt att han kommer att få en ny.

Sebbbe nej det är inte troligt.

Jag köpte min den 16:e Januari inte ens en månad och den har varit så sen jag köpte den.....

Köpte min i september, så 5 månader gammal

Hur som helst har jag gjort en "Request Product Service" , får se vad som händer >-<

  • Oregistrerad
  • 2006-02-04 23:41

Vad dakis nog menar är att "glapp" kan tänkas räknas som accidental damage eller customer abuse, vilket inte täcks av garantin.
En dipslay visar inte regnbågar av sig själv. Det har alltså hänt någonting med den i sådana fall...
Att då hävda att den varit så från inköp kan vara svårt då man borde upptäckt det ganska omgående vid leverans och då skulle ta kontakt med apple om felet.

O vilken försäkring pratar du om?
Finns ingen försäkring som Apple har som täcker customer abuse...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-04 23:42

Men det är en nano. så jag tror nog du får en ny

1
Bevaka tråden