Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stort problem - Svartvit

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-31 16:45

Hände en bisarr grej för några minuter sedan. Kopplade in min iPod till en ny bärbar dator och installerade itunes. När Itunes startar står det att det finns ny mjukvara för ipoden och då drar jag ner ipodupdater och kör programmet. Efter att jag tryckt på uppdatera så jobbar den ett tag men sen dyker det upp en svartvit (har färgskärm) ikon på ipod-skärmen som föreställer en laddare bredvid ett eluttag. Efter detta reagerar inte ipoden, går inte att resetta och jag har ingen jävla aning vad som behöver göras. Har aldrig hört talas om detta tidigare.

Skulle verkligen uppskatta hjälp eftersom jag reser bort imorgon och inte är så sugen på att flyga utan musik

/Daniel

Är inte 100 men jag tror att det betyder att du måste koppla in den med en väggladdare.. Har läst om detta tidigare.
Känns lite dumt om man måste koppla in den till en väggladdare.
Jag ska söka lite och se om jag hittar nått mer om detta .

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 20:07

Du SKA koppla in den i ett väguttag, då "laddas" den nya mjukvaran in.
Sen är du fit for fight

Då hade jag rätt alltså.. Hmm, känns inte det lite konstigt? tänk om man inte har nån väggladdare. Vad gör man då?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-02 19:12
Ursprungligen av thecrazy88:

Då hade jag rätt alltså.. Hmm, känns inte det lite konstigt? tänk om man inte har nån väggladdare. Vad gör man då?

Vad jag minns så följde laddare med...men jag kanske kommer ihåg fel.

Ursprungligen av pite_jacke:

Vad jag minns så följde laddare med...men jag kanske kommer ihåg fel.

Han hade ju en med färgskärm. Vad jag vet så är det bara G4 (photo), G5 och nanon som har det och det följde väl inte med laddare till nån av dem?

Går till närmaste applestore i stan och ber att dom kopplar in den där eller så frågar man en kompis..

johodå!
Laddare fick man till photo men inte till Nano, vet inte hur det är med video

Ursprungligen av adam_ramone:

johodå!
Laddare fick man till photo men inte till Nano, vet inte hur det är med video

Till Video får man köpa till för 300kr (oerhört högt pris).

Okej, då har jag lärt mig nåt nytt idag också
Men då kan ju trådskaparen sätta den i laddaren och se vad som händer.

köp på teknikmagasinet istället, billigare...

Hur Mycket?

För G4 och mini 49:-
För Nano, Video och Mini 149:-

Den för 49:- funkar inte som "underhållsladdning" .
Skall du ha en laddare som funkar "hela vägen" så är det den som kostar 149, jag har testat båda med TM´s goda minne...

1
Bevaka tråden