Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes startar långsamt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sökt efter någon tråd med liknande problem, men har inte hittat.

Jag tycker att iTunes startar långsamt, känns som om det beror på hur mycket man har i sitt bibliotek. Har lagt till delar av min samling (drygt 20GB) och skulle ju vilja lägga till hela samlingen, men det är så illa nu att man snart drar sej för att starta iTunes.

Känns som om den går igenom Biblioteket vid uppstart, går detta att avaktivera eller finns det någon annan lösning på problemet?
Fler bodre märkt det, med tanka på att folk fyller sina 60GB'are med musik.

Visst ja...Datorn är inte så pjåkigt trött heller, P4 2.8GHz, 512MB mm

Någon idé?

//Highscore

Jag har en likadan dator som dig, P4, 2.8Ghz, 512 MB och mitt itunes är osså rätt "trögt" eller ja det tar ungefär 10 sek och starta upp..... tar 1 sek med Media Player .....Men trögt vill jag inte påstå att det är Formaterat din dator på sistonde? Om inte så gör det Kanske massa spywares och skit som sölar ner din dator!

Jag har 31Gb musik på datorn. Kör en 2.4Mhz med 512Mb RAM. Tar ca 10-11 sekunder. Helt normalt.

Jag har 40 GB musik i iTunes.. Har en dator med 3.0 MHz med 512 Mb RAM.. Tar också ca 10 sekunder...

Har inga Spyware eller dyl. Min tar också ca 10 sek, men det är kanske bara jag som är bortskämd och tycker det är långsamt.

Skönt att veta att det är "normalt" i alla fall

//Highscore

Tror det handlar om att man har en PC och Windows, hade man haft en Mac hade man inte väntat så "länge" har prövat polares iBooks och där tar det 1-2 sek och starta iTunes

Verkar normalt med lite långsam uppstart. På min relativt snabba PC (P4 dual core 3.2) tar det ca 6 sekunder. trist

1
Bevaka tråden