Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rockbox

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej...

Jag undrar bara om det är någon som installerat rockbox på sin ipod. I så fall hur funkar det, är det buggigt och så. Jag vågar inte riktigt installera det innan någon annan talat om hur det funkar

För er som inte vet vad Rockbox är så är det typ som Ipod linux. Man kan skapa ett nytt menysystem och man behäver inte använfa Itunes längre utan man kan överföra låtar å sånt igenom utforskaren

http://www.rockbox.org/

Mm, jag skulle med vilja veta, detta verkar inte vara lika kompliserat som linux, och mycket bättre med ljudet och batteritiden

me too vill em veta har exprimetrat lite men får ej det tt funka

Jag har försökt att installera det nu men jag lyckades inte , det var verkligen skitkrångligt. Är det ingen som försökt och lyckats som kan tala om hur det fungerar

nepp ingen har lyckats ännu...

Har Rockbox samma egenskaper som iPodLinux, dvs. att spela upp video och spela spel otsv.?

  • Medlem
  • 2006-02-04 10:06

Det finns ju en guide hur man installerar det här på forumet. Ligger under "iTunes och övrig mjukvara" eller vad den nu heter;) Tacka Sebbe för den!

Ursprungligen av Retroid:

Hej...

Jag undrar bara om det är någon som installerat rockbox på sin ipod. I så fall hur funkar det, är det buggigt och så. Jag vågar inte riktigt installera det innan någon annan talat om hur det funkar

För er som inte vet vad Rockbox är så är det typ som Ipod linux. Man kan skapa ett nytt menysystem och man behäver inte använfa Itunes längre utan man kan överföra låtar å sånt igenom utforskaren

http://www.rockbox.org/

Vad är problemet att föra över låtarna med iTunes då? Det är ju näst intill optimalt.

Vad är problemet med att kanske behöva ha användning för OGG eller vad det är och för att man kanske tycker det är lite kul att experementera med OS et i poden osv?

Det funkar rätt så bra. Lite få buggar och så. Se till att följa guiden på hemsidan så ordnar det sig.
Se på film kan du inte göra med Rockbox, dock kan du spela ett fåtal spel och göra lite annat.

Batteritiden längre?

Varar batteritiden längre om man installerar rock box?

1
Bevaka tråden