Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska man köra defrag på Ipoden?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har erfarenheter kring detta?

Det är nog ingen fara alls. Frågan är bara om du tycker att det är nödvändigt för jag tror inte du kommer märka någon skillnad alls. Det värsta som kan hända är att du måste återställa podden med ipod updater.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det är nog ingen fara alls. Frågan är bara om du tycker att det är nödvändigt för jag tror inte du kommer märka någon skillnad alls. Det värsta som kan hända är att du måste återställa podden med ipod updater.

Tänkte mer på om det var bra för Ipoden, som du säger så kanske det inte märks nån skillnad.

Bra för ipoden? Jag tror inte den bryr sig Nä men ärligt talat för ipoden spelar det ingen roll saken är den att om du har tagit bort och lagt till mycket filer på din ipod kommer filerna att laddas snabbare. Men skillnaden är så liten att du inte märker nåt. Skillnaden märks däremot på en pc där ibland flera hundra filer läses och skrives på några minuter.

Defragmentera du din iPod om du har lust - eller avstå. Det spelar ingen roll.

  • Medlem
  • 2006-02-24 21:40

Med tanke på att den slipper söka runt på hårddisken borde det i praktiken dra mindre ström?

1
Bevaka tråden