Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VOB -> MP4 med Openshiiva

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med reservation för att tråden flyttas till Filarkivet

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18765

What's new in this version:
Support for 3ivx.
Support for subtitles.
Fixed a few bugs.

Product Description:
OpenShiiva is a fast and simple, single pass, video and audio, vob to mp4 converter. Some features:
All yuv pipeline which saves time and quality, high quality scaling, correctly handles ntsc framerates, syncs video to audio,when both are encoded, auto-deinterlacing, sample rate convertion. Completly free and open source.
_
Latest User Reviews:
Pen Dragon Mar 24, 2003
Very cool. Works as advertised. The description say what is does --- DVD to MPEG4. The one-star reviews are not reviewing on the merits of the software. It's okay to rip off the look and feel. In software, it's all about code. Does it work as advertised. The competition is good. _

Nån som har provat programmet och kan komma med lite åsikter o tips kanske?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 16:45

Provar den just nu. Fungerar så där. Får mycket flimmer (gröna pixlar, någon som vet vad det kan bero på?). Snabb och ger mycket bra output när det väl fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-26 01:13

Ok, har titta igenom programmet lite till. Jag fick massor med "gröna fläckar" i previewn och även i det färdiga resultatet. Ett tips för att slippa detta är att kopiera över filmerna du vill använda till hårddisken först. Jag använde OSEx för att kopiera in filerna.

Vet iofs inte om detta beror på att min hårdvara är för långsam eller om det har att göra med att filen låg på DVD:n. Antar att det hade med det sista alternativet att göra.

• Medlem
  • 2003-03-26 01:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Provar den just nu. Fungerar sŒ dŠr. FŒr mycket flimmer (gršna pixlar, nŒgon som vet vad det kan bero pŒ?).

Jepp, buggar i fŠrgsubsamplingen.....

1
Bevaka tråden