Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Version av firmware?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en ny ipod 30 gb (G4an va ja trött på) o har hört om att man ska byta tillbaka till v 1.0...borde ja det? med tanke på video o så...

• Medlem
  • 2006-02-06 15:57

Har du inga tillbehör som kräver 1.1 och spelaren fungerar felfritt kan du med fördel
behålla 1.0.

alltså, det liger 1.1 på den nu...borde jag byta då? Läste nånstans att det inte är lika mycket problem med 30gigaren som med 60n...

• Medlem
  • 2006-02-06 19:40
Ursprungligen av antonholmstedt:

alltså, det liger 1.1 på den nu...borde jag byta då? Läste nånstans att det inte är lika mycket problem med 30gigaren som med 60n...

Men du märker väl om du får problem?
Uppkommer det några komplikationer, ja då är det bara att köra på 1.0 igen...
Simple as that

nä kör 1.0 slut......gör det bara....du blir mest nöjd då...hehe seriöst

Jag använder V 1.1. Tyckte att det fanns fler fördelar med 1.1 än 1.0. Jag konverterade om alla mina videofiler från h.264 till MPEG-4 med videora..

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 19:47
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag använder V 1.1. Tyckte att det fanns fler fördelar med 1.1 än 1.0. Jag konverterade om alla mina videofiler från h.264 till MPEG-4 med videora..

Vad finns det för fördelar med v1.1?

många.. iPoden kan stängas av direkt efter man har kollat på film istället för att att vänta i några minuter med V 1.0.. Man kan koppla till radiofjärrkontrollen, om man trycker på MENU knappen kommer man till huvudmenyn. Som sagt så har V 1.0 många fördelar.

Ursprungligen av antonholmstedt:

Jag har precis köpt en ny ipod 30 gb (G4an va ja trött på) o har hört om att man ska byta tillbaka till v 1.0...borde ja det? med tanke på video o så...

Du kanske kan prova själv med 1.1 först? Jag kör 1.1 och har inte haft problem med en enda video-fil.

1
Bevaka tråden