Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur SÄNKA volymen på Nano?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till skillnad från andra så vill jag sänka volymen på min Ipod Nano. Det är ju för högt ljud om man ha den på när man ska sova etc. Kan tillägga att den är köpt i USA. Köpte en itrip till den oxå funkar skitbra...

Hur sänker man ljudet?

Oj! Det var en välanvänd nano du hade. Du tycker det är kul att snurra på klickhjulet va?

EDIT: Glömde ju svara på frågan... tror inte det går.

Jopp, det går om du ändrar i itunes så kan du sänka till så lågt du vill, bara markera å visa info, sen kan du ändara på db-skalan

//Beckenham

• Medlem
  • 2006-02-09 19:35
Ursprungligen av ekko90:

Oj! Det var en välanvänd nano du hade. Du tycker det är kul att snurra på klickhjulet va?

Han har nog nån sorts shield som har fått luftbubblor vid klickljulet så att det ser ut som om det är ruskigt välanvänt.
Om du vill sänka volymen kan du alltid ändra inställningarna på låtarna. Högerklicka på dom och välj "visa info" och sedan "Alternativ" och där ändrar du på volymjusteringen, den står på 100 % från början. Har inte testat detta själv men det borde fungera.

/Måns

Ursprungligen av ekko90:

Den är knappt använd och det är skyddsplasten som är kvar på Nanon plus att den är lite dammig.... Men visst, jag tycker det är jäkligt kul att snurra på scrollhjulet! Får väl prova me iTunes och GoPd...

Sen får man väl köpa nåt fodral eller shield för att inte reta upp folk här....

Ursprungligen av twinspark:

Den är knappt använd och det är skyddsplasten som är kvar på Nanon plus att den är lite dammig.... Men visst, jag tycker det är jäkligt kul att snurra på scrollhjulet! Får väl prova me iTunes och GoPd...

Sen får man väl köpa nåt fodral eller shield för att inte reta upp folk här....

Jasså, det är så det är. Den ser väldigt välanvänd ut

vadå går det inte att sänka volymen? är det samma volym hela tiden eller vad? =/

Har du testat GoPd och sen en reverse?

Men "Twinspark" har en skyddsplast över, så har det samlats damm under. Dessutom skulle jag som det står i föregående fråga några rader upp att installera GoPOD och Cappa där., Eller installera EuPod och dra ned volymen!:eek:

Hoppas skiten löser sig:cool:

men hallå svara någon,jag måste veta

Ursprungligen av sarah1:

men hallå svara någon,jag måste veta

Jo det går givetvis att höja/sänka som vanligt.
Problemet han hade var att den lägsta volymen var för hög.
Då får man justera det i iTunes för att kunna krypa ännu lägre ner på ljudskalan.

1
Bevaka tråden