Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej stänga av min iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:33

HEj. Kan inte stänga av min iPod längre. Är det någon som vet om jag har strulat till något eller om den är trasig? håller ned play/pause knappen men inget händer.
Tacksam för tips.
MVH Tom

• Medlem
  • 2006-02-12 20:29
Ursprungligen av Tom:

HEj. Kan inte stänga av min iPod längre. Är det någon som vet om jag har strulat till något eller om den är trasig? håller ned play/pause knappen men inget händer.
Tacksam för tips.
MVH Tom

Hade samma problem... Jag spelade film till batteriet dog och efter det fungerade den bra igen. Väldigt konstigt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 21:21

ställ in så du ser vila i huvudmenyn och tryck på den istället.

saken är det , att detta är en bugg i uppdateringarna, som inträffar när du sett film (hårddisken i spelaren måste spinna ner efter du sett film, innan du kan stänga av ipoden), så att ha "vila" i menyn hjälper tyvärr inte. Du får helt enkelt lyssna på musik ett tag efter du sett en film eller ett klipp innan du kan stänga av den, eller så får du bara låta ipoden ligga några minuter innan du kans tänga av den.

Jag vet att detta låter som ett skämt, men det är det inte.

Apple, är i dagsläget dock ett skämt.

Men asso de e bara trycka lite till slut funkar det. Det brukar inte ens ta en halvminut för mig.

Jag har ett liknande problem - som jag inte ser någon lösning på. iPoden går inte i automatisk vila längre och inget händer med varken play/pause eller "vila" i startmenyn. Detta leder ju till att batteriet tar slut ganska fort om man är hemifrån ett tag...
Finns det någon lösning på detta?

1
Bevaka tråden