Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjäälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat göra en film i mpeg4 720x304 2500kbps och 128 kbps ljud.
När jag nu ska starta filmen på iPoden så blir det bara svart, och mp3:n "Hakar" sig. Det går några sekunder som jag inte kan göra någonting, sedan när jag klickat paus så tar det kanske 5 sekunder innan det pausas. Men varken film eller ljud funkar. Generellt vilka inställningar ska man ha för att få bästa kvaliten på tv, ska man ha widescreen? Sedan bästa inställningar på iPoden?

Snälla svara, har använt sök men vart inte klokare, det vart så mycket på en gång så jag fattade inte. Säg bara vad ni tycker och nåt som funkar på mp3:n och varför blir det svart? Överbelastning eller nåt?

Alltså mitt problem är: Varför vill inte filmen starta? Läst på forum att den ska funka i det formatet:/ Snälla vad ska jag göra? Har formaterat och uppdaterat ipoden..

Är du säker på att du inte har filmerna i h.264? För om du har det funkar filmerna inte..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Är du säker på att du inte har filmerna i h.264? För om du har det funkar filmerna inte..

Jag använder mig av Videoera och har Mpeg4-CBR inte h.264:/

Jag använder precis samma inställningar på några av mina South Park avsnitt.. Det blir lika dant som du beskriver det.. Det kanske kan bero på Videora.. Testa ett annat konverterings program..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag använder precis samma inställningar på några av mina South Park avsnitt.. Det blir lika dant som du beskriver det.. Det kanske kan bero på Videora.. Testa ett annat konverterings program..

Finns det något annat freeware program?

1
Bevaka tråden