Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano rekordet?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som har en aning om hur många Nanosar som har sålts av apple under den tiden som Nano har funnit?:)

Ursprungligen av Jeppe_fbg:

Är det nån som har en aning om hur många Nanosar som har sålts av apple under den tiden som Nano har funnit?:)

X antal

  • Medlem
  • 2006-02-12 15:11

100 stycken i minuten sen den släpptes.

Ursprungligen av armis:

100 stycken i minuten sen den släpptes.

Det är ju helt sjukt när man tänker efter

Hur många blir inte det per timme/dag/vecka/månad osv?

Jag antar att folk inte förstod ironin i det Armis skrev.......

Ursprungligen av anjuna_beats:

Jag antar att folk inte förstod ironin i det Armis skrev.......

Det är fakta, inte ironi.

Nu är ju topicen hur många Nanos det har sålts, men någon sån publicerad statistik har jag inte läst någonstans. Det stämmer därimot att Apple sålde runt 14 miljonr (!) iPods under det sista kvartalet 2005 - 100 sålda iPods per minut 24-7.

Ursprungligen av daniels:

Nu är ju topicen hur många Nanos det har sålts, men någon sån publicerad statistik har jag inte läst någonstans. Det stämmer därimot att Apple sålde runt 4,5 miljonr (!) iPods under det sista kvartalet 2005 - 100 sålda iPods per minut 24-7.

Du kanske bör kolla årtalet på bilden du bifogat....
Holidayquarter 2005 såldes ca 14 miljoner Ipods.
Man sålde även tillbehör för 8 miljarder kr samma kvartal.

Chief Executive Steve Jobs said the company sold 14 million iPod music and video players during the holiday quarter and has sold 42 million to date.

Det är faktiskt ingen ironi utan Steve Jobs sa det själv. Det var dock inte antalet sålda Nanos utan antalet sålda iPodar under fjärde kvartalet 2005. 100 st per minut 24/7.

Se Jobs keynote på Macworld 06

Jag är LITE skeptiskt till det där
100*60*24*(265/4) = 9540000 st

Jag har inte koll på siffrorna men jag tror knappast att appls sålde ca 9,5 milj ipodar på tre månader

Ursprungligen av Retroid:

Jag är LITE skeptiskt till det där
100*60*24*(265/4) = 9540000 st

Jag har inte koll på siffrorna men jag tror knappast att appls sålde ca 9,5 milj ipodar på tre månader

100*60*24*(365/4) = 13 140 000 st iPods borde det vara i så fall..:rolleyes:

Kvartal 4 sålde man ca 14 miljoner Ipods enligt Apple och Steve job så visst stämmer det.
Är det ingen som kollar på presskonferenserna eller??

för övrigt står det faktiskt -2004 på bilden du bifogade daniel

visste ni att onoff köpte upp 80% av alla nanosar?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

visste ni att onoff köpte upp 80% av alla nanosar?

Tänk om OnOff har skit många nano kvar i lager när Apple kommer ut med en uppdatering av nanon.. Då blir det inte skoj för OnOff som har en massa nanos i lager.. Haha.. :rolleyes:

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Tänk om OnOff har skit många nano kvar i lager när Apple kommer ut med en uppdatering av nanon.. Då blir det inte skoj för OnOff som har en massa nanos i lager.. Haha.. :rolleyes:

mm, fast jag skulle kolla upp hur många nanosar dom hade kvar, och det var inte många, redan bristvara
synd egentligen för det är nog mest barn som vill vara coola som köper den men inte jag. design+ flashminne sålde min ipod mini och köpte en nano för 39 kr mer:)

Speciellt nu när 1 GB:arna börjar levereras till butikerna, folk lär ju hellre köpa 1 GB:arna än de övriga Nanosarna (Nu snackar vi de vanliga kunderna som bara vill ha en liten mp3a med "lite" minne) Då lär OnOff ha ännu mera problem att få iväg sina Nanos i lager

wtf vad är detta?!! är det ingen som kollar på Steve Jobs konferenser? (jag vet, jag har för mkt fritid...)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-13 15:19

vart kan man se dom ?

Ursprungligen av arshia:

vart kan man se dom ?

http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

Jag råkade läsa på en sida att 8 miljoner nanos har sålts.

1
Bevaka tråden