Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Nano Vs iAudio 4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-12 21:02

Halloj

Som tråden lyder så det dessa två modeller jag har jämfört ljudet på och man vet inte om man skall skratta eller gråta. Det är sådan otrolig skillnad på iAudio jämfört med iPod ljudmässigt. Säga vad man vill om design men iAudio har verkligen prioriterat ljudet på sin spelare. Nanon är inte ens i närheten. Jag har ett par Sony MDR-EX71SL, helt ok medelmåttiga lurar. Men det är verkligen en ny värld som öppnar sig när man lyssnar i iAudion. Bas, diskant, mellanregister, ja allt är en, två level högre.

Nanon är så otroligt mycket snyggare designmässigt. Men prioriterar man ljud så är det nått i stil med iAudio man skall ha. Jag har nano och trivs med den riktigt bra,skön i alla avseenden synd bara att Apple inte har laggt så mycket krut på ljudet. Nu handlar det inte om spelaren som har det högsta decibel antalet utan hela rymden av ljudet. Ja ni förstår.

Troligtvis kommer folk att börja kritisera detta påståeende, det är som vanligt. Men så här upplever jag det och det känns verkligen klent i nanon. Lite kritik skadar aldrig.

Det är mycket möjligt att iAudion har bättre ljud och det har jag inga problem med. Jag kör med likadana lurar som Du men äger även ett par Sennheiser PX200 och jag tycker ljudet är helt OK. Sen att designen är helt gudomligt underbar på iPod Nano (och det var dels därför jag köpte den) är ju en annan sak.

Jag har aldrig provat någon iAudio men hört att de ska ha mkt bra ljud. Nanons ljud är däremot inte helt 100 så det kan mycket väl stämma det du säger, Pelle.

1
Bevaka tråden