Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes är sämst!!!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-13 20:59

Jag undrar om någon kan svara på min fråga.

Om jag har andvänd Itunes på en dator och sen bestämmer att ändra dator betyder det att allt jag sparat på ipoden rensas, finns det inget alternativ runt det?

Mystisk rubrik.

TILL SVARET:
Om du inte använder automatisk synkning utan manuell överföring så försvinner inget i iPodden om du tar bort nåt i iTunes. Om du kopplar in den i en annan dator med iTunes på kommer också datorn fråga om du vill tömma iPodden och föra in det som finns i det nya bibloteket. Jag är inte helt säker men jag tror det var så.

  • Medlem
  • 2006-02-13 22:39
Ursprungligen av Hermie:

Om du kopplar in den i en annan dator med iTunes på kommer också datorn fråga om du vill tömma iPodden och föra in det som finns i det nya bibloteket. Jag är inte helt säker men jag tror det var så.

Det är just det som är problemet, den frågar om jag vill tömma den, alltså jag måste tömma den för att använda den på en annan dator, om det nu är så så är det här det sämsta mjukvaran och mest komplexa, opraktiska. Snälla hjlp mig om du kan jag har på manuell uppdatering osv

  • Medlem
  • 2006-02-13 22:50

det är så det är... du kan inte lägga över dina låtar till den nya datorn om det är det du ville... antingen låta låtarna ligga på iPoden eller tömma och lägga in dem från nya biblioteket... Suckage.

  • Medlem
  • 2006-02-14 08:24

Ipod bra spelare med den sämsta mjukvaran

Ursprungligen av OveR-:

antingen låta låtarna ligga på iPoden eller tömma och lägga in dem från nya biblioteket... Suckage.

A jag vill ha kvar mina låtar på ipod men däremot vill jag inte föra över dem till datorn jag vill bara fylla på de nya låtaran från en annan dator, om det nu inte skulle finnas andra alternativ och att det är helt omöjligt, då är det här det sämsta mjukvaran någosin. Betyder att jag måste spara alla filer om på datorn, tömma och sen börja fylla in dem tillbks från det nya biblioteket

Så länge du har "manuell överföring" på i iTunes som Hermie säger, så är det inga som helst problem föra över fler låtar till din iPod. Själv haft min iPod ihopkopplad med tre andra datorer och det har gått bra. Så varför skulle det inte funka för dig?

När jag sätter min ipod i en annan dator så kommer det upp en fråga om jag vill uppdatera därifrån eller ej.

Svarar du Nej på frågan som kommer upp så händer inget med din iPod. Sätt sedan på manuell synkning så kan du använda Dra-och-släpp metoden för att få in nya låtar.

  • Medlem
  • 2006-02-14 18:53

Hoppas på svar

Ursprungligen av Marcus F:

Svarar du Nej på frågan som kommer upp så händer inget med din iPod. Sätt sedan på manuell synkning så kan du använda Dra-och-släpp metoden för att få in nya låtar.

Först och främst svar på dig och på han som skrev innan dig (han ovan), när jag kopplar in ipoden i den nya så frågar den inte om uppdatering, den säger om jag vill vill länka den de gammla itunes till den nya datorn, då står det om jag klickar ja! så rensas ipoden. Jag förstår att jag kan fylla den utan att rensa den på en annan datorn vi manuell sync men hur ändrar jag den inställningen, verkar inte hitta vart jag ska ändra den inställningen.

Ok, då ska jag förklara.
Du ändrar till manuell synk genom att i iTunes trycka på Redigera och i rullgardinsmenyn på Inställningar.
Sedan trycker du på iPod (iPoden måste vara ikopplad annars står det inget där) och där väljer du alternativet "Hantera spår och spellistor manuellt".

  • Medlem
  • 2006-02-15 22:54

Som vanligt är det inte alltid mjuk- eller hårdvaran som är krånglig, utan det faktum att
man inte lärt sig attt använda det, som är felet...
Jag har som vana att titta igenom manualer för att lära mig något nytt ordentligt.
Man slipper då irriterande stunder av oförstånd.
Eftersom jag jobbar som lärare har jag mött många som bara ger upp så fort
något verkar "svårt" eller "krångligt"...
Dessutom verkar många tro att man är ensam i hela världen på just det problem man
för tillfället har. Vilket ju (nästan) aldrig är fallet.

Fråga här på forumet, googla, eller läs manualen ordentligt...
Men kom inte och påstå att iTunes är dåligt.

Hej,
min hd krachade för ett tag sedan och nu har jag ändast musiken kvar på iPoden, dock så vill jag inte koppla till iTunes eftersom jag då är rädd att den ska börja uppdatera automatiskt igen.
Någon som vet nått sätt att kunna stänga av automatisk uppdatering utan att koppla i iPoden?
Dessutom undrar jag om det finnst nått bra program som man kopiera över låtarna från poden till datorn så att de får rätt namn mm...

1
Bevaka tråden