Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritidsrekord

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-16 12:47

Hur länge har din Nano lyckats spela musik i ett sträck utan att lägga av?

Jag klarade 13 timmar och 22 minuter! Inte så illa med tanke på hur jag behandlade batteriet i början. :rolleyes:

Volym: Ganska lågt
Bakrundbelysning: Släckt
Övrigt: Inga aktiviteter

~15h....

Jag hade på den i 7h och då hade jag mer än halva batteriikonen kvar.
Volym: 50%
Belysning: lite då och då (10ggr sammanlagt i 5sek ungefär)
Så jag skulle tippa på en 15-16h, riktigt bra enligt mig.

  • Medlem
  • 2006-02-16 15:51

Kör ni med eller utan eq då?

Utan.

Ska jag testa då bara släkt då får jag se om det blir längre då.

Hur orkar man mäta tiden?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-02-17 21:55
Ursprungligen av taikonaut:

Hur orkar man mäta tiden?

Lagg in en lat som ar en viss tid. Sag 10 minuter. Sen kollar du hur manga ganger laten spelades efterat. Efter raknar du ut hur lange det ar.

Bara att gora detta under en natt eller natt.

Smart, Okkido!

Jag prövar med en gång

Det gjorde iaf inte jag. Tröttnade efter 7h och som jag skrev ovan så var lite mer än hälften kvar på batterimätaren.

öööhm hur kan man kolla hur länge en låt spelats och har man bara 1 låt i ipoden stoppas den när låten är slut ju!!

Jag har MAX fått 8 h batteri tid ur min NANO som är 1 månad gammal idag!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-18 10:53
Ursprungligen av anjuna_beats:

öööhm hur kan man kolla hur länge en låt spelats och har man bara 1 låt i ipoden stoppas den när låten är slut ju!!

Jag har MAX fått 8 h batteri tid ur min NANO som är 1 månad gammal idag!

Sätt den på repeat...

Batteritiden beror på hur man behandlar batteriet och hur man laddar det, man ska ju helst vänta med att ladda batteriet igen tills det är helt tomt.

ja men LÄTT o vänta med det när idiot apple ipod laddas VARENDA jävla gång man sätter in den i datorn för att uppdatera spellistan, vilket jag gör ofta, med tanke på all musik man laddar ner varje dag!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

ja men LÄTT o vänta med det när idiot apple ipod laddas VARENDA jävla gång man sätter in den i datorn för att uppdatera spellistan, vilket jag gör ofta, med tanke på all musik man laddar ner varje dag!!

Men om du går in på iPod-alternativ (när du högerklickar) så kan du trycka på en ruta så att den inte behöver öppna iTunes varje gång du sätter i den

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-19 09:42

Jag vet, man borde kunna välja om man vill ladda den eller inte i form av en ruta som dyker upp varje gång man kopplar in den... Aja back to topic!

Jag mätte min batteritid till dryga 11 timmar vilket är, tycker jag, bra för en iPod jag fick i julklapp 2004. Jag kopplar i min iPod i datorn varje dag och laddar den när jag kommer hem från skolan. Mitt batteri har inte tagit mycket stryk. 12 timmar batteritid lovade Apple.

En fråga bara, hur skall man ladda nanon i början så att batteri tiden varar så länge som möjligt?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-21 16:09

Man ska ladda i tre timmar, eller tills batteriikonen visar fullt, sen så ska man helst ladda ur den helt innan man laddar den igen och göra så 2-3 ggr.

vadå ladda ur?hur gör man det?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 22:57
Ursprungligen av sarah1:

vadå ladda ur?hur gör man det?

Du använder den tills batteriet är slut

hur viktigt är de att ladda fullt eller i 3 timmar ? ja började köra direkt när ja fick den, men så är ja missnöjd med batteri tiden kan de vara för att ja började använda den direkt?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-03-17 22:47
Ursprungligen av tobike:

hur viktigt är de att ladda fullt eller i 3 timmar ? ja började köra direkt när ja fick den, men så är ja missnöjd med batteri tiden kan de vara för att ja började använda den direkt?

Ja, det kan vara så, men testa att ladda ur den och ladda upp den om och om igen så kanske det blir bättre, så gjorde jag och batteritiden gick upp med en timme. Värt att testa!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 21:53

Även jag har testat min nanos batteri.. Innan jag började tippade jag på kanske 8-9 timmar .
Men jag testade iaf; ingen belysning, halva volymen (sony mdr-ex71). Och batteriet höll i ganska exakt 14 timmar! Mycket bra anser jag!

Man kan lätt tro att batteriet håller kortare än vad det gör, något man inbillar sig!

Jag upplevde att jag bara fick ut max 4-6 h på min förra nano och tyckte det var på tok för lite, och lämnade in den, killarna på service stället laddade upp den helt, lät den sen spela med skärmen släckt, och efter 2h dog den, alltså fulladdat batteri och 2h senare DÖD!! Självklart fick jag en sprillans ny och denna har garanterat sina 12-14h men så använder man ju heller aldrig sin ipod i 14 h i sträck, utan den ligger ju där korkat nog o drar ström när den är "i viloläget" och det drar ju sitt lilla, och efter 3-4 dagar så och man använder den varje dag så får d ju till o kännas att man inte har sina 12-14 h, men som sagt bara för den ligger o snor ström hela tiden

Bara så att ni vet så är det inte viktigt att ladda lithium ion batterier som ipoden har rätt från början för batteriet har inget batteriminne så det ska inte spela någon märkbar skillnad hur man laddar den. Det var med de gamla nickel cadmium som satt i gamla mobiltelefoner det var viktigt hur man laddade dem

Jag tror inte jag laddade min en timma första gången och jag får ut ca 9-10 timmar med 5 sek belysning och nästan full volym

ekko90 hur fick du den att spela i 15h och så vill jag veta om hur mkt timmar kan man spela på den om den är fulladdad och lyssnar på radio remote i den hur ¨lång tid kan man lyssna på då??

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-23 18:33

den drar mindre när du lyssnar på radio, för att dun behöver inte jobba lika mycket. ca. 1 timma mer en med musik

vaa hur kan det va möljigt jag trodde att den var en batteri slukare:H

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-23 19:19

neej använder man en så behöver ju inte hårdisken mm. att jobba,.,

vad bra ska lungt köpa radio remote.Men blir det bra ljud i radion då?

Bevaka tråden