Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man YamiPod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag är ganska ny här och behöver lite hjälp. Har sökt runt lite på forumet för att hitta en beskrivning för hur jag ska föra över min musik från Ipoden till datorn. Har mest hittat massa trådar där det står att jag ska söka efter YamiPod, men ingen som säger hur man ska bära sig åt när man väl har programmet.

Jag fick en ny hårddisk i min dator och all min musik ligger på min iPod (samma problem som flera andra verkar ha haft). Jag har laddat hem YamiPod men nu vet jag inte hur jag ska använda programmet. Ska jag ha det samtidigt som iTunes? Jag har inte installerat iTunes ännu. Jag har inte heller kopplat in iPoden till datorn, eftersom jag var rädd att allt skulle förvsinna från podden.
Skulle någon kunna vara vänlig och berätta hur jag ska gå till väga?

indy

Installera iTunes och koppla in iPoden. Tryck nej på frågan om du vill ersätta iPodens bibliotek med det nya (dvs, det tomma).
När iPoden kommit upp i iTunes högerklickar du på dess ikon och ställer in den på manuell synk.
Stäng iTunes och öppna Yamipod. Högerklicka på någon låt och välj select all (tror jag att det ska stå). Högerklicka igen och välj copy to (tror jag att det ska stå..alt. något liknande) - välj nu vart du vill lägga musiken.

Lycka till!

tackar
finns det förresten något sätt att få iTunes på svenska?

Ursprungligen av indijana:

tackar
finns det förresten något sätt att få iTunes på svenska?

Mitt iTunes är på svenska... Det måste väl vara nån inställning.

man kan göra det om man trycker ctrl + kommatecken
då kommer det upp en meny där man bl.a kan byta språk.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-02-20 21:27

Tror du måste ladda hem den svenska versionen av iTunes, du har nog installerat den engelska...

När det gäller YamiPod borde det väl finnas instruktioner eller hjälp att få på dess hemsida, www.yamipod.com?

tackar tackar
jag har ordnat det nu, YamiPod var inte så svårt som jag trodde.

Ursprungligen av indijana:

tackar tackar
jag har ordnat det nu, YamiPod var inte så svårt som jag trodde.

Håller med - väldigt smidigt när man ska föra över musik från iPod till dator!

det enda skumma blev att alla låtar blev MPEG-4-ljudfil (några blev MPEG layer 3 audio) det var ju mest mp3 förut??
kan mna ändra det på något sätt?

1
Bevaka tråden