Om man har en smart spellista i iPoden som säger detta:
- Lira låtar som är klassade ("Genre") som 'Hard rock' (Jag har hundratals låtar i denna genre)
- Listan ska endast innehålla säg 200 dängor
- De sköna dängorna ordnas slumpmässigt
När jag spelar denna lista så är den likadan varje gång jag vill avnjuta den. Jag tycker att en smart spellista borde uppdatera sig varje gång man vill lyssna på listan. Är det nån som vet om detta är omöjligt?
Om jag även tillägger att om man tar bort kravet på att det bara ska vara 200 låtar, dvs alla låtar kommer med så verkar spellistan alltid ha samma "slumpmässiga" ordning. Det vill jag ju inte ha. Vill att den ska slumpas om varje gång jag startar om listan. Samma fråga som ovan, är detta omöjligt?
ÄVEN om jag lägger till restriktionen att låtarna inte ska ha spelats inom den 5 senaste dagarna så ligger de kvar i listan! Jag förstår ingenting!
Har sökt och läst, och det jag kommit fram till är att det beror på firmware i sin iPod. Exempelvis om man har en 4G iPod så bör man uppgradera sin firmware för att det ska funka smidigt (har tydligen varit problem med detta). DOCK, har man en 5G som jag så ska det inte vara några som helst problem! Men problem har jag i allra högsta grad.
Är det någon annan där ute som har upplevt samma problem och vill få full kontroll på sina smarta spellistor?