Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

easyIRC endast för 99mac medlemar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-10 20:27

Jag har pratat med Martin om att ge ut en version av min klient för 99mac medlemarna, men nu har jag inte kunnat få tag på han på hur länge som helst över icq, så därför bestämde jag att ta saken i egna händer och släppa den själv till 99mac.com medlemar, ta ner den här. Alltså för att få använda den så måste du vara medlem på 99mac, detta är en pre release, pr2 i detta fallet så mycket som fattas. Build för macosx even.

• Oregistrerad
  • 2001-12-10 20:29

En sak till, jag har skapat kanalen #99mac på irc.sorcery.net joina den gärna och var online ett tag, för hoppningsvis kommer en eller annan 99mac medlem gå online efter ett tag och ni kan snacka men inget jag kan lova, annars finns där en del macosx användare på kanalen #beos, där jag berukar hålla till under nicket ekis
Jag kan förstå om ni inte tycker om min klient iså fall kan ni chatta på samma server och kanal med en annan klient med tex AthenaIRC OSX tror ni finner den på versiontracker eller macosapps.com eller vad adresserna är.

[ 10-12-2001: Meddelandet ändrat av: Ekelund ]

Jag får det inte att fungera! Efter att laddat ned och öppnat så kommer en varningsruta upp med följande text. " easyIRC.app (paket) kunde inte öppnas eftersom det inte kan användas med Mac OS eller därför att det är ett problem med det" Att det inte skulle vara användbart med Mac OS finner jag som föga troligt i detta forum. Vad gör jag för fel?
T-son

• Oregistrerad
  • 2001-12-11 00:19

Kör du macosx? detta är en boundle attså inget macos9 klarar. Någon annan som har detta problemet?
Hoppas vi kan få igång en chatt så snart som möjligt iaf

När jag dubbelklickar på easyIRC.app så kommer ikonen upp i "dockan" men så försvinner den direkt igen. Om jag däremot öppnar en terminal och navigerar in i easyIRC.app/Contents/Resources/Java och sedan skriver java -cp easyIRC.jar easyIRC så går programmet igång och jag kan joina #99mac.

• Oregistrerad
  • 2001-12-11 02:29

Detta äro konstigt, men kul iaf att glemme kom in, var trevligt att ha någon att chatta med, hoppas fler joinar imorgon och stannar ett tag så det blir många tillslut, själv ska jag snart nanna och vaknar jag inte tidigt imorgon så är det därför jag inte själv är i kanalen, kommando för att komma in i en kanal är /join #kanalnamn

1
Bevaka tråden