Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

möjlig fix till "trasig" HD!! (om garantin gått ut)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vet inte om det funkar till 100% än. ipoden håller på att uppdateras mot itunes men hårddisken har slutat klicka och den syns i itunes, vilket inte fungerade överhuvudtaget förut.

jag gjorde som så att jag öppnade min ipod, kopplade ur hårddisken och sen kopplade in den igen. och det verkar fungera. än så länge. itunes har ett par gb kvar att lägga in på ipoden. sen får jag återkomma med resultat.
gör endast detta om er garanti ej gäller längre
på nedanstående länk finns information om hur man gör för att öppna ipoden

http://www.notpopular.com/blog/comments.php?blogID=63

funkar det inte så kan ni alltid byta ut hårddisken om ni vågar. en 60gb kostar alldeles under 1700kr. det blir mitt andra steg om detta inte funkar. jag har en ipod 4g 40gb, vet inte hur detta funkar till andra ipods

finns på komplett (men ej i lager)
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313760&cks=ASS&assoc=9AC137BE-9688-494E-BA13-74A15260DF1C

Funkar det bara med Toshiba diskar?? Vet du om Hitachi funlar??

vet inte,
jag har inte bytt disk.
verkar som att det fungerade för mig att bara öppna ipoden och koppla in och ur hårddisken.
har lyckats ladda upp all musik från itunes nu, lagt till podcasts sen. låst upp volymkontrollen och lyssnar nu på Knifes "Bird" som om inget hade hänt min hårddisk

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-23 09:45
Ursprungligen av dammskog:

verkar som att det fungerade för mig att bara öppna ipoden och koppla in och ur hårddisken.
har lyckats ladda upp all musik från itunes nu, lagt till podcasts sen. låst upp volymkontrollen och lyssnar nu på Knifes "Bird" som om inget hade hänt min hårddisk

Att koppla ur och in hårddisken hjälper (naturligtvis) inte om hårddisken är kass. Däremot är det inte ovanligt att kontakten/kabeln mellan hårddisken och moderkortet är kass eller har dålig kontakt, och då kan det ju hjälpa att koppla in och ur.

Ursprungligen av ridax:

Att koppla ur och in hårddisken hjälper (naturligtvis) inte om hårddisken är kass. Däremot är det inte ovanligt att kontakten/kabeln mellan hårddisken och moderkortet är kass eller har dålig kontakt, och då kan det ju hjälpa att koppla in och ur.

fast kan dålig kontakt mellan hårddisk och moderkort göra att hårddisken hackar/klickar (så det hörs) när den ska spela musik eller synka?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-23 15:05
Ursprungligen av dammskog:

fast kan dålig kontakt mellan hårddisk och moderkort göra att hårddisken hackar/klickar (så det hörs) när den ska spela musik eller synka?

Jadå... Däremot kan inte ur och inkoppling av en hårddisk reparera en trasig hårddisk.

• Medlem
  • 2006-07-25 01:12

Ta mig fan! Det fungerade! Tusen tack ska du ha, haha! Min 40gb 4G fungerar igen! *lycka*

• Medlem
  • Hjo
  • 2006-08-05 13:06

Haha

min 20 gb 4G gjorde som ovanstående, hade inte använt den på några veckor, visade bara en mapp och länk till support, har formaterat ett antal ggr, uppdaterade segt och ofullständigt.

Öppnade den och drog ut kontakten till hårdisken, satte dit den, och den blev som ny igen!
Uppdaterades som den skulle och i vanlig fart, funkar som vanligt, mycket bra tips, tack tack!

Otroligt! det fungerade på min 20 GB 4G.
Tack för detta underbara tips

1
Bevaka tråden