Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp med podcasts!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-23 22:42

tjena, behöver hjälp med hur podcasts?
hur gör man osv?
har sökt med fick inte ut nåt av det...

tack!

  • Medlem
  • 2006-02-23 23:20

Antingen 'Avancerat'->'Prenumera på podcast' om du hittat nån länk på en hemsida.
Eller:
Ta fram 'music store' och klicka dig fram till något du vill ha, finns en sök funktion "inuti"

Sen är det bara välja (klicka på) din podcastkatalog och välja din inställningar.. automatiskt eller manuellt.
Synkning med din iPod fungerar på samma sätt som med din musik eller filmer...
Du får ställa lite mer speccat vad du vill om du vill ha mer detaljerat svar (iaf från mig )

Hoppas detta är en bra start iaf.. Lycka till.

  • Medlem
  • 2006-02-24 22:20

har laddat ner flera podcasts, men får bara in en av dom... det är även den enda som inte har en blå prick framför namnet.
har konverterat den i itunes, men det hände inget, så det funkade inte heller...

det är alltså videopodcasts det handlar om...
EDIT: har fått in flera, men den hoppar över några.
kom även på att den blåa pricken stod för ospelade=P

  • Medlem
  • 2006-02-26 13:04

Jag fattar inte vad ddu menar med att få" in dom"? Säker på att du laddat ned dom? Ska vara en blå ruta med en bock i när den är klar (nedladdad färdigt). När du "drar över" podcast'en till iPoden måste du välja ipod-ikonen och inte podcast-ikonen i iPod-trädet annars händer inget.

Ett vanlig misstag annars är att gå in i musik-podcasts istället för filmer->podcasts i iPoden

Har du laddat ner podcasterna från Itunes eller? För ibland när man hittar dem på andra ställen måste man konvertera dem och det är inte alltid det funkar. Jag blir skitlack när videocasts jag laddat från iTunes behöver en omgång i Videora innan de funkar men så är det.
Ibland kan det vara så att det ser ut som att man kan ladda ner dem men när de kommer över i itunes är de för gamla och det funkar inte. Men då brukar texten vara svagare liksom.

1
Bevaka tråden