Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

laddning

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan, kan man ladda iPoden när datorn är avstängd? det är ganska drygt att sätta på dumburken varje gång man ska ladda... ^_^

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

hejsan, kan man ladda iPoden när datorn är avstängd? det är ganska drygt att sätta på dumburken varje gång man ska ladda... ^_^

Läs tråd ev. Sök i forumet.

Nej, inte om du inte har "power-USB" eller vad det nu heter. har för mig att de fixar det även när datorn är avslagen. Detta har diskuterats i en annan tråd tror jag, SÖK så hittar du kanske det.

EDIT: Nu skrev vi samtidigt daniels

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-27 16:31

om du läser instruktions boken kan du se att det inte går

  • Medlem
  • 2006-02-27 16:40

Om man testar själv så ser man om det går eller ej. Det fungerar till en viss del för mig. iPoden märker inte att den laddas(man ser ingen mätare som rör sig) om man har den inkopplad när datorn är stängd, och det går fruktansvärt segt men den laddas. Råkade glömma den i datorn när den hade 50 % kvar av laddningen, när jag vaknade var det fullt.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 19:06
Ursprungligen av Muppo:

Om man testar själv så ser man om det går eller ej. Det fungerar till en viss del för mig. iPoden märker inte att den laddas(man ser ingen mätare som rör sig) om man har den inkopplad när datorn är stängd, och det går fruktansvärt segt men den laddas. Råkade glömma den i datorn när den hade 50 % kvar av laddningen, när jag vaknade var det fullt.

Då är det något som har spökat, det går självklart INTE.

  • Medlem
  • 2006-02-27 23:04
Ursprungligen av Larson:

Då är det något som har spökat, det går självklart INTE.

Och varför inte det då? Det har fungerat alla gånger jag gjort det hittills.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 21:41

Jag har kopplat in min nano på en extern usb disk som står påslagen och då funkar det

  • Medlem
  • 2006-03-02 13:55

Här rör det väl sig främst om ingen ström/el = ingenting att ladda upp med (eller?).

vill skaffa en sån dära adapter som man laddar i vägguttaget, nån som vet någon bra sån som inte e så dyr?

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

vill skaffa en sån dära adapter som man laddar i vägguttaget, nån som vet någon bra sån som inte e så dyr?

Billiga varianter finns överallt, vet att Teknikmagasinet har nån ruskigt billigt. Man får hoppas att kvalitén inte är därefter. Sök här på forumet, finns såhär |--------| många trådar om väggladdare.

1
Bevaka tråden