Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Små frågor inför köp av 60GB.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar nu starkt på köpa en Ipod video 60GB; men undrar ett par saker innan jag överväger till att faktiskt göra det.

1, Kan jag ladda Video modellen med USB-nätadaptern som medgick i G4 20GB [svartvit skärm] genom ett att då plugga in den nya USB Connnect kabbeln?

2, Jag har hela tiden kört på min Windows 2000 Pro dator vilken inte har USB 2.0, utan det lite segare USB 1 ,och detta har då funkat perfekt vid bruk av min 20GB'are. Betyder detta att Video Ipoden kommer klara detta med?

3, Om ett Nej står som svar till fråga 1, så undrar jag hur laddning sker via Universal Dock'en som ska medgå i G5'an. Kan denna köra laddning via vägguttag?

Tack.

1. Ja, det ska gå.

2. Ja, men det går seeeegt.

usb 1.0 skickar i ungefär 1.5 mb i sekunden medans 2.0 skickar 60mb i sekunden har jag för mig.....

Ursprungligen av ikouchu:

usb 1.0 skickar i ungefär 1.5 mb i sekunden medans 2.0 skickar 60mb i sekunden har jag för mig.....

Rättelse
Usb 2.0 skickar i ca 480mb/s ... enligt Teorin.. i praktiken är det en annan femma!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 18:44
Ursprungligen av patrikbrann:

Rättelse
Usb 2.0 skickar i ca 480mb/s ... enligt Teorin.. i praktiken är det en annan femma!

Rättelse
USB 2.0 skickar teoretiskt max 480Mbit/s = 60MiB/s
Men i praktiken är det som sagt oftast mycket lägre.

ok. Hur är det då med laddning via USB 1.0? går det också segare?

Tror den ska laddas lika snabbt...

Är din dator av stationär typ så föreslår jag att du skaffar ett instickskort med USB 2. I alla fall om du ska föra över film till ipoden, som jag antar att du tänker göra?

nix, hade faktiskt inte tänkt köra film. Bara Music och foton.

  • Medlem
  • 2006-03-05 13:36

Jag använde USB 1.1 på min G5. Det tog ca 5-6h för 10gb ungefär. Har tyvärr inga exakta tider. Annars är det väl bara att köpa ett USB 2-kort (PCI) för ca 200kr?

Ursprungligen av Angelique:

nix, hade faktiskt inte tänkt köra film. Bara Music och foton.

Varför funderar du då på att köpa en videopod?

Hejsan!

Svar på fråga 3 som Angelique ställde:

Vad jag vet så ingår det inte en Universal Dock när man köper Ipoden. Jag fick ingen iallafall...

Björn

Ursprungligen av Ljudlös:

Varför funderar du då på att köpa en videopod?

För att det är den enda iPoden med riktigt mycket minne, bättre skärm att visa bilder på etc,etc...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 17:28
Ursprungligen av Marcus F:

För att det är den enda iPoden med riktigt mycket minne, bättre skärm att visa bilder på etc,etc...

Som 'Xelo' skrev: tjacka ett USB 2.0 kort till din PC för några hundringar. Det är det värt om du skall flytta stora multimediafiler! Till exempel:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010084869

Var det inte det han skrev?

EDIT: Förutom det där med 60MiB/sek.

1
Bevaka tråden