Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang Laddning " hur länge "

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-02 20:34

måste man ladda en ipod nano för att den ska räcka till 8-14 timmar `` sen har jag en annan fråga ? hur stänger man ner ipoden så batteriet inte slösas `? :rolleyes:

Jag förstod inte din första fråga. Om man måste ladda den för att den ska räcka 8-14 timmar? Tja, den går inte på solceller. Lösningen på din andra fråga heter "Deep Sleep" och det får du söka mer om, det finns många trådar om samma sak.

EDIT: Förresten, såg att det stog "hur länge" i trådrubriken. Då antar jag att du menar hur länge du ska ladda. Formulera dig gärna bättre i fortsättningen, det blir så jobbigt att läsa.
Enligt apple.se tar det ungefär 3 timmar att få en nano helt fulladdad, men du kommer upp i 80% kapacitet på 1,5 timme. Hoppas det löste din fundering.

han menar nog att man skall hålla inne Playknappen för att stänga av den.. de va de han fråga tror jag

Ursprungligen av allebaggen:

han menar nog att man skall hålla inne Playknappen för att stänga av den.. de va de han fråga tror jag

Har han en iPod så vet han nog hur han stänger av den normalt, men den går som vi vet bara i sömnläge på den vägen, det ska finnas ett steg längre - Deep Sleep. Men vad vet jag, han kanske inte har en iPod.

Neh han visste inte de

Men deep sleep är väl något som iPoden går in i själv efter x antal timmar..?

Ursprungligen av thecrazy88:

Men deep sleep är väl något som iPoden går in i själv efter x antal timmar..?

Jag har också för mig det, men det ska väl finnas något snabbare sätt? Läst det i någon tråd. Men jag missuppfattade nog Arek, han frågade kanske helt enkelt bara hur man stängde av iPoden på normalt sätt.

Ursprungligen av Gone_Away:

Jag har också för mig det, men det ska väl finnas något snabbare sätt? Läst det i någon tråd. Men jag missuppfattade nog Arek, han frågade kanske helt enkelt bara hur man stängde av iPoden på normalt sätt.

Här står det mer om programmet som kan sätta iPoden i deep sleep.
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47479&highlight=deep+sleep

1
Bevaka tråden