Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra program!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla!

När jag konverterar videofiler och dvd till min Ipod 60 gb använder jag RaPiZ™ Video Converter 3.1 som igentligen är till för PSP:n men dom använder samma format så det funkar kanon och videokvaliten är super.

Och, det bästa av allt...den är snabb som fan. En och en halv timma för en hel dvd har jag för mig. Även bra att man kan höja ljudet i samband med konvertering + testa olika upplösningar. Själv kör jag med något större upplösning en Ipodens, blir bra.

Har även testat Ipod Media Studio men det blir inte samma kvalité.

Hoppas det hjälper någon!

Björn

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 18:33

var hittar man det programet?

Hej!

Hejsan Troy!

Jag köpte det i en affär som heter Game, låg bland PSP sakerna. Kostade 149 kr.

Björn

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 19:23

okay ska nog köpa det, handbrake är så seegt. någon som vet om det fungerar på mac

När jag konverterar till min Nano (filmer) så tar det inte mer än nåra minuter.. tycker att 1,5 h låter länge :S

• Oregistrerad
  • 2006-03-04 11:20
Ursprungligen av allebaggen:

När jag konverterar till min Nano (filmer) så tar det inte mer än nåra minuter.. tycker att 1,5 h låter länge :S

Kan man kolla på video i en Nano?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 20:56

vad har du för program då?

Vad har du för filmer på din nano?
Jag tycker att 1½ timme låter ganska snabbt med tanke på det som jag har hört här där folk har snackat om 4-5 timmar..

okej.. jag konverterade en film på 200 mb till min nano.. tog kanske 1-2 minuter

Ursprungligen av allebaggen:

okej.. jag konverterade en film på 200 mb till min nano.. tog kanske 1-2 minuter

Men en normal film är väl på flera gb.. eller? Jag är inte så inne på detta eftersom att jag inte har en 5G

Hejsan!

En dvdfilm blir ca 350-400mb stor. Blir ordentligt komprimerad + att en dvd innehåller väldigt mycket annat som man slipper.

Har du en filmfil tex .avi så brukar dom vara 300-700 mb så blir dom aningen mindre efter konvertering. Ibland samma.

Lite rätt har jag va?

Björn

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-04 08:19

med vilket program??

För att rippa DVD lär ju Handbreak vara ett bra val, dock väldigt seg som troy här sa. Funkar dock på både OS X och Win. Kommer snart med direkt stöd för iPod-videoformat.

Men för enskilda filmer, varför använder ingen QuickTime/iTunes inbyggda konverterare?
Kräver QT Pro, men dom som börjar exprimentera med sånt här har ofta redan den.
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-04 11:29

om du installerar linux på den

1
Bevaka tråden