Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som vill ha linux till iPod Photo...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fixade nyss Linux till min Photo, och vill du också ha det så kika in den hör tutorialen och gör exakt som det står så ska det funka. iDoom funkar, och jag håller på att fixa med filmer för att se om det går.

http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=6099&postdays=0&postorder=asc&start=0

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 21:01

ingen nyhet här, sök och du hittar massor

Davo.. Jag ser att du hugger på alla som skriver.. du har gjort det minst 3 ggr NU.. sluta upp med dit trams å va lite TREVLIG istället... eller så skiver du inget alls!!

Tycker helt ärligt inte att han var otrevlig i sitt inlägg. Någon har visst tagit till sig av vad Gone_Away skrev i en tråd om stämningen här..

Okej så du tycker att man skall skriva som han hela tiden gör.. Han ville hjälpa de som ville ha Linux på sina iPodar å då svara han att man kan söka.. :S aja.. alla är inte lika

Ge killen en varning samt ett nytt pm varje dag där det står "SÖK INNAN DU POSTAR"

Jag gjorde denna tråd för att hjälpa dom som ville ha Linux till sin ipod photo, eftersom jag hittade inte så mycket hjälp när jag sökte. Men men, modsen bestämmer vad som är rätt och fel.

  • Medlem
  • 2006-03-05 14:29

Dessutom så kommer det väl nya versioner av podzilla, förbättrade och stabilare hela tiden? Så de som redan finns kanske inte är lika bra som den som Petterabborre använt. Så det är ju inte alls dumt med lite uppdateringar.

Sluta klaga! Jag skulle bli skitglad om jag var lite osäker på hur man fixar linux. Petterabbores länk var ju mycket bättre skriven än ipodlinux guide.

  • Medlem
  • 2006-03-12 22:49

tackar!!
ska installera linux snart då.
hur gör man sen med filmer finns det någon guide till det också?

Det står också hur man gör med filmer i guiden, men den MoPiD filen som är länkad där funkade ihnte för mig, pröva att söka i ipod linux forum så hittar du säkert rätt filer.

använde också denna guide... mkt bra guide också! Föröskte för ett tag sedan med den andra guiden som finns på deras sida men denna var mkt bättre! iDOOM och filmer funkar kanon!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-18 20:40

tyckte inte jag var otrevlig, det finns inte så många att säga till på.
sanningen är att det finns ett flertal sådana här trådar redan, och jag tänkte att det kunde vara bra att informera honom om det.
absolut inget personligt, tolka det inte så

1
Bevaka tråden