Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

zooma fönster

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man det på annat sätt än att med musen klicka på den gröna pluppen i det fönster man vill zoooma?

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att zooma. Den gröna knappen anpassar förnstert efter innehållet...
Vill du verkligen zooma kan du sätta igång det under System Preferences / Universal Access.

Vet inte vad det heter på svenska... men en blå cirkel med en gubbe i på avdelningen System.

Där har du Äkta zoom.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-26 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Vet inte vad det heter på svenska... men en blå cirkel med en gubbe i på avdelningen System.

Där har du Äkta zoom.

På svenska blir det Hjälpmedel. En zoom som imponerar :eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att zooma. Den gröna knappen anpassar förnstert efter innehållet...

Jag menar den gröna pluppen och vad den gör. Jag har för mig att dess verksamhet beskrivs som zoomning i någon utrikist variant av OSet

  • Medlem
  • 2003-03-26 16:58

Dra i spetsen längst ner till höger på fönstret.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 17:33

Jepp den gröna pluppen kallas för zoom, och det finns ett menyalternativ för den under Fönster>Zooma fönster. Inget kortkomando dock, så det får man fixa själv med nåt sharewareprogram antagligen om man vill ha det.

Tack!
det var nog den jag var ute efter.

En annan och lite mer snitsigare lösning är den inbyggda zoom-funktionen du aktiverar genom att:
Trycka äpple+alt+8, då aktiveras zoomfunktionen, sen så zoomar du bara genom att trycka äpple+alt+"plus" och äpple+alt+"minus" för att zooma ut igen.

Zoom var sannerligen ett dumt namn på den funktionen... maximera vore ett bättre.
Anpassa var heller aldrig bra. Men Zoom nej det var som sagt inte bra...

Den riktiga zoom som finns är cool! Det är en riktigt zoom funktion det inkl. kortkommando.

  • Medlem
  • 2003-04-04 17:07

det går att zooma ett fönster med tangentbordet om man har programmet HotApp. den klarar massa andra sköna saker dessutom.

/majk

Citat:

En annan och lite mer snitsigare lösning är den inbyggda zoom-funktionen du aktiverar genom att:
Trycka äpple+alt+8, då aktiveras zoomfunktionen, sen så zoomar du bara genom att trycka äpple+alt+"plus" och äpple+alt+"minus" för att zooma ut igen.

äpple+alt+"plus" och äpple+alt+"minus" funkar inte för mig... vad är fel? Dessutom står det i "Hjälpmedelsrutan" att alt+äpple+* sätter på zoom... men det funkar inte heller... alt+äpple+8 funkar dock!
10.2.5 bugg? eller?
/v

Citat:

äpple+alt+"plus" och äpple+alt+"minus" funkar inte för mig... vad är fel? Dessutom står det i "Hjälpmedelsrutan" att alt+äpple+* sätter på zoom... men det funkar inte heller... alt+äpple+8 funkar dock!

hmmm... efter att ha tryckt runt på hela tangentbordet... så här fungerar det för mig:
zooma in = äpple+alt+´(brevid +)
zooma ut = äpple+alt+"Plus"

...beror kanske på att jag inte har ett pro-tangetbord utan sitter med en powerbook, eller???

/v

1
Bevaka tråden