Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viss fara vid installation av Invisible shield.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-11 13:04

Varning till alla som funderar på att köpa Invisible shield!

När jag skulle sätta på den ena plastbiten på fronten så råkade en droppe vatten tydligen smyga sig in genom springan vid styrhjulet och fick iPoden att starta upp, trots att den var avstängd och hold-knappen i. Jag blev självklart oroad och när jag väntat 24 timmar och satte igång den igen så visade det sig att mina farhågor var befoade. Den glappade nu och ville ibland spela upp en halv låt innan hela iPoden hängde sig, ibland visades bara den ledsna iPod-symbolen med en uppmaning om att uppsöka service.

Invisible shield är ett jättebra skydd på många sätt men det finns också en viss risk för att iPoden tar skada av det i samband med installationen. Jag lämnade in min och hade turen att få en ny iPod. Jag kommer dock inte att ta risken att sätta på ett Invisible shield igen.

PS. Finns det något skydd liknande Invisible shield med tunn plast som inte kräver vatten vid installation?

Massa, sök.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 18:24
Ursprungligen av addew:

(...)
PS. Finns det något skydd liknande Invisible shield med tunn plast som inte kräver vatten vid installation?

Verkar som produkten nu uppgraderats: en appliceringsvätska medföljer.
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&products_id=791

  • Medlem
  • 2006-03-13 23:47

Jag hade ett tunt lager med diskmedel blandat med vatten när jag satte på mitt bestskin och det funkade hur bra som helst. Man får vara lite försiktig när man håller på med sådana saker.
Att sätta på en IS är samma sak som att sätta på plastfilm på sina bakrutor på bilen, s.k. toning, och då använder man också tvålvatten för att få allt på plats för att sedan pressa ut vattnet och voilá det sitter som berget.

Den där appliceringsvätskan som medföljer borde inte vara något annat än tvålvattenliknande fast inte lika löst för att förhindra att det smyger ner i springorna.

Om du inte vill ha ett dåligt resultat så är du nog tvungen att använda vatten eller iallafall någon sorts vätska för att få det snyggt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 16:07

Det finns produkter utan vatten, jag använder artwizz scratchstopper, och det var bara att lägga på.
hurvida den står emot repor bra kan jag inte utala mig om, eftersom min ipod ligger i mit iskin eVo3 hela tiden

1
Bevaka tråden