Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inställningar under uppspelning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Det har uppstått ett litet problem på min ipod som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med.
Det är nämligen så att när jag lyssnar på en låt brukar man ju normalt kunna höja och sänka volymen, hoppa till vald del av låten samt sätta betyg på låten, detta genom att trycka på klickhjulet i mitten. Detta kan man även på min ipod, problemet är bara att det ända jag ser är prickarna som syns då man ska ställa in betyg på låten, men jag kan varken se vilket betyg jag ställer inn, vilken volym jag har eller vart i låten jag är någonstans. Detta blir förstår ganska frustrerande i längden, hoppas av er känner igen detta problem och vet hur man gör för att åtgärda det.

Prova med reset/återställning.

Vad innebär det? Att man nollställer alla inställningar och rensar hårdisken eller?

  • Medlem
  • 2006-03-11 20:50

ipod nergradering från 1.1 - 1.0

Vet någon om det finns en nergradarer till ipod video till 1.0? Jag uppdataerade iPoden till 1.1 och då hänger den sig hela tiden. Under filmuppspelning så hackar den efter ca en minut, och sen fortsätter utan ljud. Vet någon hur man kan göra? Jag har redan provat att resete flera gånger.:(

Kraxel: Ja, återställning gör det. Reset startar bara om/nollställer inställningarna på iPoden. Detta brukar lösa de flesta problem.

real: Om du ska nedgradera till 1.0 så installerar du filen iPod updater som fanns med på skivan du fick till iPoden. Sedan väljer du att öppna det programmet, kopplar in iPoden och väljer uppdatera tror jag att det står, inte återställ iaf det andra alternativet.

Tack för hjälpen, men nu verkar det ha åtgärdat sig själv på något vis. Jäkligt konstigt, haft problem i en veckan eller så och i morse var det kanon, och jag har inte uppdaterat den eller något

1
Bevaka tråden