Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Problem med koppling till dator och uppdatering..

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla!

Jag har problem med min Photo iPod...av slaget 60gb om det har någon betydelse...
Rättare sagt är det två problem:

1. När jag kopplar in iPoden till datorn är det väldigt ofta som datorn inte förstår att podden är inkopplad.. Jag har itunes uppe men iPoden synns inte på datorn.. Det står det vanliga meddelandet på poddskärmen; "Koppla in ifrån" så den är ikopplad ordentligt.. Någon som haft liknande problem? Lösningar?

2. Andra problemet äger rum när jag är ikopplad med iPoden till datorn.. Jag har en hel del låtar som inte är uppdaterade och allting börjar bra, den sätter igång att uppdatera... JAg har drygt 1000 låtar som ska in. Men efter 100 låtar så avbryts uppdateringen med ett meddelande som säger att den inte kan läsa från disken(ipoden då). Jag får då sitta manuelt och högerklicka på ipodikonen och uppdatera... Nu sätter uppdateringen igång igen men avbryts redan efdter 50 låtar. Så här fortsätter det tills den inte uppdaterar några spår och jag får ge upp..
Hänt samma sak för någon? Lösningar?

Mvh emil sjöberg.. Tack på förhand

Ursprungligen av Emiiiil:

Hejsan alla!
1. När jag kopplar in iPoden till datorn är det väldigt ofta som datorn inte förstår att podden är inkopplad.. Jag har itunes uppe men iPoden synns inte på datorn.. Det står det vanliga meddelandet på poddskärmen; "Koppla in ifrån" så den är ikopplad ordentligt.. Någon som haft liknande problem? Lösningar?

jag har samma problem som dig bara det att när jag kopplar in min iPOD så öppnas itunes och sen kommer den där automatiska rutan från windows upp där den fråga vilket program jag vill öppna min iPOD med men om jag väljer ett annat program så är det samma sak där. den hittas inte men det står på skärmen till iPOD:en att den inte för kopplas ur. jag hade också varit väldigt tacksam om någon visste vad felet var och hur man kan korrigera det.

tack på förhand
Joakim

1
Bevaka tråden