Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-14 22:00

Detta gäller egentligen itunes men hoppas att moderator inte blir arg på mig, ivärsta fall flyttar tråden....

Det jag undrar är hur man lägger till "album art" i itunes. JAg har bilder med fram och baksida på albumen, i mappen som albumet ligger. Men det visas inte, står bara "no album art" Det kan ju inte vara meningen att jag måste lägga til bilden fil för fil på de som hör till albumet...

Markera alla låtar i ett album, Visa info, dra bilden till fältet Artwork.
Klart!

  • Medlem
  • 2006-03-15 08:39

provade det, men det verkade inte funka. KAnske ska prova igen...

Jag har 19000 låtar med album art, jag tror nog att det där ska funka

hur gör man om man vill ha en ny usb kabel kan man få en ny från affären lr.

  • Medlem
  • 2006-03-15 21:58
Ursprungligen av Jens53:

hur gör man om man vill ha en ny usb kabel kan man få en ny från affären lr.

Så roligt offtopic att jag inte ens orkar vara spydig...

Du menar att din nuvarande är trasig?
Du får nog vara beredd att betala för den.
Det bästa är att ta med den gamla och visa upp den till expediten där du köpte den... så får du
agera övertygande.

nOtopci:
vissa filformat klarar inte av att få en bild med sig till iPoden... jag tror att wav inte funkar med album konst.

  • Medlem
  • 2006-03-16 09:14

Markerad 20 låtar, drog dit bilden som jag ville ha, men den visades iallafall inte när man spelade en av dessa låtar. Men får prova igen...

Ursprungligen av look2:

Markerad 20 låtar, drog dit bilden som jag ville ha, men den visades iallafall inte när man spelade en av dessa låtar. Men får prova igen...

Prova att visa info om markerade låtar också. Där finns ett ID3-fält för just Album Art. Dra bilden dit. Både jpg och gif går bra.

  • Medlem
  • 2006-03-16 10:48

i iPodinställningarna i iTunes finns det en kryssruta för att välja att visa bildmaterial... men ditt problem verkar bara handla om iTunes... eller?

Syns bilderna i iTunes men inte i iPoden?
Isf ska du kolla att denna bocken är ikryssad.

EDIT: Ajaj, nu läste jag slarvigt...Sorry.

Ursprungligen av look2:

Detta gäller egentligen itunes men hoppas att moderator inte blir arg på mig, ivärsta fall flyttar tråden....

Men varför kan du inte bara lägga tråden där den hör hemma, så slipper ju dessa stackars moderatorer göra massa extra jobb?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-17 09:40

Har flyttat tråden till rätt plats. Håhåjaja, det var jobbigt... :rolleyes: men martin_stenmark har rätt, lägg tråden på rätt plats från början, det blir enklare för alla andra då.

...och gärna en mer beskrivande tråd-titel, typ "Hur lägga till album-art i Itunes" el. likn.

1
Bevaka tråden