Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glipa vid klickhjulet?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis öppnat förpackningen till min iPod Video 30Gb. När jag börja fingra på den lite såg jag att det var en glipa till vänster om klickhjulet,verka som de va lite snett ditsatt. Klickhjulet verkade fungera så undrar om detta är ngt att bry sig om? Ngn annan som upplevt samma sak?

Det är lite så på alla iPods...Iaf de vita, jag har inget på min svarta nano men syrran har på sin vita.

  • Medlem
  • 2006-03-15 18:37

Tror alla har så, spelar ingen roll.

Man ser absolut inte det på min svarta som det gör på syrrans vita, jag har båda bredvid mig. Men det kanske bara syns bättre på den vita.

sweet...bara å köra på då. Lite skumt att dom inte fixar d om så är fallet på alla ipods. Ser ju lite "B" ut ändå..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 21:22

kanske för att hjulet inte ska fastna?
det måste kunna röra sig ordentligt

  • Medlem
  • 2006-03-21 22:26
Ursprungligen av Dava:

kanske för att hjulet inte ska fastna?
det måste kunna röra sig ordentligt

Jag tror inte att man rör på hel hjulet :/ eller har jag fel? man rör väl bara runt på sjävla grejjen.. så det borde inte spela nån roll om den satt "fast"

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 22:30

men man måste kunna röra det ordentligt.
så att det inte går trögt

  • Medlem
  • 2006-03-21 23:23
Ursprungligen av Dava:

men man måste kunna röra det ordentligt.
så att det inte går trögt

Det finns ju inga rörliga delar där, så varför skulle det trögt förstår jag inte.
Det enda är väl när man trycker < > play menu..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 09:16

låt oss komma överens att inte komma överens ;P

Alltså. Själva hjulet rör sig ju inte över huvud taget. Man drar ju bara tummen jäms med den cirkulära markeringen. Och that´s it. Dock så fanns det väl ett mekaniskt klickhjul på G1 om jag inte minns fel??

Helt rätt. Första generationens iPod hade ett mekaniskt hjul men från och med andra generationen har alla iPods (undantaget Shuffle) haft ett beröringskänsligt hjul. Det är med andra ord inget som rör sig när man snurrar ett finger över hjulet.

1
Bevaka tråden