Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika från ipod till ipod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-15 18:45

Hej.

Min kompis köpte nyligen en likadan ipod som jag har (G5, vit, 30gb) och satte precis som jag på ett invisible shield. När jag kom hem till han och jämförde våra ipods så upptäckte vi båda följande skillnader:
- Hans display såg smalare ut. Dett kan i och för sig vara en synvilla, men båda vi tyckte det.
- Han display var betydligt mer gröntonig. Detta är vi 100% säkra på, vi jämförde sida vid sida.
- Han saknar den lysande gula saken under displayen som jag (och många fler) har. Denna ses bara i mörka miljöer.
- Hans menu och fast forward knapp var betydligt annorlunda. På min måste man trycka ner dem rejält (så att ett klick hörs och knappen åker ner nån mm.) På min kompis ipod däremot så gick dom nästan inte att röra, det var ungefär som på en G3. Tryckte man dock som vanligt så reagerade dom, men dom rörde sig knappast. Detta gällde dock bara de två nämnda.

Är det nåt mysko här eller? Har Apple gjort om modellen på nåt sätt eller? Hans är ungefär 2-3 månader nyare, men det var samma modellnr på baksidan. Fundersam...

Jag har klick på alla knapparna men jag hittar inte nån lysande grej i mörker. vad är det för nåt?

  • Medlem
  • 2006-03-27 19:11
Ursprungligen av lordset:

Jag har klick på alla knapparna men jag hittar inte nån lysande grej i mörker. vad är det för nåt?

Alltså, det är som om det lyser igenom under skärmen, ett gult fält liksom. Fanns någon bra bild i en annan tråd.

1
Bevaka tråden