Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini 4GB CompactFlash Hårddisk!?!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.. Plockade isär min iPod lite (lr helt) och lekte lite med den.. :)= och det gick ju som väntat bra..
Men nu så försöker jag att koppla in 4gb hårddisken, som är ett Compact Flash minne till datorn, kameran, handdatorn med mera men jag får inte riktigt igång det..

Någon som vet va man skall göra, någon drivrutin som behövs eller liknande??

Ställ gärna frågor om det är nått ni undrar över..!

Tack på förhand / David the computernörd (14år)

25 har läst men ingen har svarat.. ni brukar ju alltid vara så snälla och svara...

Och du var tvungen att skruva sönder poden för... vadå?
Den går ju att använda som hårddisk till datorn genom att bara kryssa i ett val i iTunes.

Och "jag får inte riktigt igång det" duger liksom inte som teknisk felbeskrivning.

Jag blockade isär den för jag tycker sånt e skoj.. enkelt att sätta ihop det igen.. och det är massa tomrum i den där man kan lägga privata medelande i..

Men nu är det så att iPod mini har en 4GB hårddisk på 1" med märket Hitachi och dem kan man också använda som CompactFlash minne.. läs på deras hemsida http://www.hitachigst.com/portal/site/en/menuitem.368c8bfe833dee8056fb11f0aac4f0a0/
Och jag får inte igång kortet när jag försöker koppla in det i en compactflash enhet.. got it??

och en sak till... det är ju åckså så att jag vill ha den som en bärabar liten hårddisk.. men ipoden är ju jävligt stor om man jämför med minnet/hårddisken..

EDIT: FAN.. efter att ha plocklat isär den ett 10-talgånger, så tappade jag den i golvet och ljudkortet pajade i den :S men men.. det blir bara att fixa lite lödtråd å löda ihop (eller inte.. för det är omöjligt, eftersom det är så jävla pilligt).. Jag får låna en kompis Mini å byta.. Jippi så får det bli

Ursprungligen av allebaggen:

Jag blockade isär den för jag tycker sånt e skoj.. enkelt att sätta ihop det igen.. och det är massa tomrum i den där man kan lägga privata medelande i..

Smart! Tänk dig, om typ tusen år när de hittar din iPod och öppnar den (självklart) kan de ju se en massa grejer du skrivit! Att inte Apple gör så från början?!

:rolleyes:

Jösses... Tar du starka mediciner eller nåt?

ne vadå då??

Har samma problem allebaggen, addade dig på msn if u don't mind

HAHAH.. menade inte riktigt så.. Men´men

Drev lite med dig bara

så du har inget svar på frågan?

Nej, tyvärr. Inte min starka sida direkt..
Lycka till med sökandet grabben!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-19 08:19

Hårddien i din Mini har visserligen Compact Flash format och kontakt, men den använder ett ATA-interface och inte flash-interface, så det är bara ett fåtal enheter som klarar av att använda den. De flesta digitalkameror osv fixar inte detta.

okej.. inte minneskortläsaren heller?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 11:03
Ursprungligen av allebaggen:

okej.. inte minneskortläsaren heller?

Jo, det bör gå. Kan ju vara modellberoende, men vet att en del har fått igång det med kortläsare till PC.

vet du vilken läsare de använt`?

1
Bevaka tråden