Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rippa streamade videos

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-22 10:46

Tjena!!

Jag undrar om det är någon som vet nått bra sätt att rippa videos som finns streamade på hemsidor? Alltså videos man inte kan ladda ner utan som spelas upp direkt i internet-fönstret.
Jag vet att VLC har massa funktioner för att kunna rippa streamade videos, men jag har försökt i flera dagar nu, med alla tänkbara inställningar utan att få det att funka. Det är säkert jättelätt, men jag kan inte klura ut det. Någon som kanske vet nått program eller sätt hur man gör detta??

Eller det kanske inte går överhuvudtaget?

Tacksam för svar!

//mikke

anledningen till att de steamas är ofta att det inte är tänkt att de ska gå att ladda ner dem
Men men... man vill ju ha dem ändå!

Själv så använder jag ett tv-kort å de funkar mkt bra... då kan man göra allt, spela av allt som händer på skärmen till exempel eller spela in filmer från spel å dylikt... mkt användbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-22 11:50

Snapz Pro X funkar säkert skettbra, om man har Mac. jag har PC. damnit!!
tack ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-22 14:09

åh fan vilken bra sida!!
men tyvärr, funkade inte på mina videos. jag försöker rippa från bandhemsidor o sånt.

var laddar man ner på den andra länken?

Välj först att visa dolda mappar. Gå sen in på Documents and settings. Sen lokala inställningar. Sen Temporary Internet Files. Leta sedan reda på filmen, kopiera den, och lägg den på din dator där du vill ha den!

hur gör man de på mac?

1
Bevaka tråden