Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik från ipod till dator, går de?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Har en liten fråga, eller 2.

Kan man flytta musik från ipod till en dator, om man inte har itunes på datorn?
Och om man har itunespå datorn kan man då koppa över musik via itunes?

Har ett problem till
Jag har en Nano 4gig tjejen har en 2gig
Hur fasen löser jag de med itunes.
Om vi anväder samma, blir de inte problem när jag har lagt in 4gig å hon skall lägga in 2 nya gig i sin.
Måste jag ha 2 användare ppå datorn för att kunna köra 2 itunes??
Vad göra??

Tack på förahand
///Steve

1: Sök på t.ex YamiPod eller Anapod - det fixar det du är ute efter!

2: Ett alternativ till att göra två konton är att synka iPodarna manuellt med biblioteket.

Lycka till!

Ursprungligen av femton:

1: Sök på t.ex YamiPod eller Anapod - det fixar det du är ute efter!

2: Ett alternativ till att göra två konton är att synka iPodarna manuellt med biblioteket.

Lycka till!

Tackar!!!

Kan ni inte samsas om låtarna i en iTunes? Nu samsas väl om bokmärken, skrivbordet, digitalbilder och annat redan nu?

Ursprungligen av petern:

Kan ni inte samsas om låtarna i en iTunes? Nu samsas väl om bokmärken, skrivbordet, digitalbilder och annat redan nu?

För att inte tala om sängen! :rolleyes:

Hahaha jo

men har för mig att det blir problem när min spellista e på 4 gig å hennes på 2, eller har jag fel?

Märkte en sak nu när jag la in musik, måste man dra musiken (via) biblioteket? jag drog dom direkt till ipoden. kan man göra så oxå?

Har haft min i 2 dar, som ni kanske märker. tackasam för hjälp

Ursprungligen av Stefansoderlund:

Hahaha jo

men har för mig att det blir problem när min spellista e på 4 gig å hennes på 2, eller har jag fel?

Märkte en sak nu när jag la in musik, måste man dra musiken (via) biblioteket? jag drog dom direkt till ipoden. kan man göra så oxå?

Har haft min i 2 dar, som ni kanske märker. tackasam för hjälp

Du har ju upptäckt att man inte behöver autouppdatera poddarna. Där har du lösningen

• Medlem
  • 2006-03-25 02:18

nu kanske du fått dina svar besvarade, men iTunes recogniserar de olika apparaterna, dvs. den hanterar de som olika enheter. Ni behöver således inte ha två olika användare på datorn.

Okej, jag har funderat lite, men jag vet inte om det funkar.

I iTunes mappen (Min Musik > iTunes) ligger det ju två datafiler (iTunes Music Library och iTunes Library). Det är ju där själva iTunesbiblioteket ligger sparat, alltså ID3-taggarna och sökvägarna till filerna.
Man borde alltså kunna ta en kopia av dom som ligger i iTunes-mappen, klistra in dom på tex Skrivbordet. När detta är gjorde redigerar den ena biblioteket som den vill ha det, var efter man byter plats på filerna i iTunes-mappen och skrivbordet (kan ju också vara smart att byta namn på dom så att man inte blandar ihop dom). Sedan, när du filerna som låg på skrivbordet ligget i iTunesmappen, går nästa in och redigerar sitt iTunes bibliotek. Sen är det bara att ha det där filerna liggande i en mapp (byter namn på dom till sitt eget namn eller nått) och klistra in dom i iTunes mappen när man ska synka med sin iPod.

Låter nog krångligare än vad det är, jag tror det är en ganska bra lösning. Men jag har inte testat den, men det borde fungera. Kan kanske blir det problem om man byter namn på filerna. Men värt och testa (det är ju bara ta en back-up på du befintliga filerna i iTunesmappen)

• Medlem
  • 2006-03-25 12:03

NI tror väl inte att:
- på iPod + iTunes developermöte, måndag morgon. Steve uppgivet säger...
" Vi har ett litet problem grabbar &tjejer.. som vi inte tänkt på; Vad händer om man har två olika iPods"
och alla utbrister, "faaan, det har vi inte tänkt på..." varpå någon i samlingen kommer med ett liknande
utlägg som ekko90 ovan gjort...

Jag vill inte vara elak ekko, men ditt förslag ser jag inte som en lösning, utan snarare som
ett krångligt förfarande på nånting som inte är ett problem.

/r

Krångla inte till det.
Lägg all er musik gemensamt i Bibliotek. Gör varsin spellista. Dra dit "din egen" musik. Stäng av autosynk och kopiera över det du vill ha från din egen spellista.

Nej, det är klart det inte är den smartaste lösningen. Men det är ju enklare än och skapa ett nytt konto i windows bara för att kunna använda två iPods. Men det hade förståss varit mycket enklare om det gick att koppla in flera iPods i samma dator.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-09 12:21
Ursprungligen av ekko90:

Nej, det är klart det inte är den smartaste lösningen. Men det är ju enklare än och skapa ett nytt konto i windows bara för att kunna använda två iPods. Men det hade förståss varit mycket enklare om det gick att koppla in flera iPods i samma dator.

Jag kör två iPods i samma dator . (Touch 2G 16GB och Nano 3G 4GB) funkar utan problem. Nu fortsatte jag inte läsa efter det här inlägget och lär få höra om någon redan har skrivit svaret längre ner, men det får jag ta.

Min lösning:
Som någon redan nämnt. Gör var sin spelningslista, dra den musik ni vill ha dit, när ni kopplar in iPoden så klickar ni på den (förutsätter att man har iTunes?) och går till fliken musik. Där väljer ni att ni inte ska synka all musik, utan bara den spelningslista som ni har "rätt musik" i.
Om man synkar flera spelningslistor för sig, säg att man vill ha en med rock, en med techno etc. Så lägger sig fortfarande ALLA låtar efter varandra (bokstavsordning va?) om man går in på "Låtar" under musikmenyn.
Hoppas att detta var till någon hjälp.

//Erik

Om ni kör iTunes på Mac har jag detta tips:

Gå in på fadingred.org och ladda ner Senuti.

Det är gratis och funkar mycket bra! Ser ut som iTunes och är väldigt lättförståeligt. Bara drag and drop från iPoden till iTunes!

Super!

Gör helt enkelt en varsin Spellista i iTunes som ni utgår från och lägger i musik på iPoden via.
Det *****absolut***** enklaste alternativet i er situation.

ipod disk

Om du har mac finns ett program på eeh freemacware.com som heter ipod disk;) :rolleyes:

Ja de går

Ladda ner programet copypod så löser sig allt

ipod till dator

Jag har en gammal ipod 30 GB med en massa massa låtar, som jag dock inte har på min dator.. Men nu vill jag få över dessa låtar. hur gör jag? vilket program skall man använda sig av för att lösa detta. Jag kör såklart med en macbook

Det finns ju senuti, men då måste man ha Itunes på datorn dock.

1
Bevaka tråden