Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För bra snurr på hjulet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 11:49

Jag har sökt men inte hittat någon information angående fixa problemet med för bra snurr på det mekaniska hjulet (1GEN).

Är det någon annan som har detta problem? Och gärna en lösning på det. Som det är nu måste jag låsa den för att inte drabbas av ofrivilliga volymjusteringar.

Eftersom jag precis beställt nytt batteri och tänkte ge bort podden är det ju bra om hjulet fungerar någorlunda bra i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 00:46

Nu har jag bytt batteri och tröttnade på att vänta ut det efter 17,5 timmars drift - då var det fortfarande en plupp kvar. Liiiite bättre än de 9 timmarna jag fick vid leverans för fyra år sedan, men full förväntat med 2200mAh jämfört med 1100 i originalet. Och bytet gick riktigt smidigt det med.

Men fortfarande ingen annan som har erfarenhet av problem med det mekaniska hjulet?

Jag kan bara säga att mitt egna på 2G går långsammare än vad jag vill, sen accelererar det... kan bero på att jag har kalla fingrar när jag pillar på den... du kanske har jättevarma!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 00:18

Har lite svårt att tro att temperaturen på mina fingrar skulle ha något med saken att göra eftersom det är ett mekaniskt hjul på min 1G och inte en touch-pad som på 2G.

1
Bevaka tråden